vineri, august 12, 2022
spot_img
AcasăINFO ACTUALITATEPoliția de Frontieră a Republicii Moldova va fi reorganizată

Poliția de Frontieră a Republicii Moldova va fi reorganizată

Poliția de Frontieră va fi reorganizată, în baza unei hotărâri aprobate de Executiv, astăzi, 22 iulie 2022.

Scopul proiectului vizează reorganizarea instituțională și asigurarea funcționalității IGPF, care va permite exercitarea la nivel corespunzător a misiunilor și atribuțiilor stabilite la nivel central, precum și va consolida procesul de implementare a politicilor publice de management integrat al frontierei de stat, devenind o entitate modernă, integră și profesionistă.

Evoluția practicilor și proceselor instituționale au scos în evidență un șir de disfuncții și necesități. Astfel, unele subdiviziuni ale IGPF nu au suferit remanieri organizaționale încă din momentul instituirii lor sau acestea au fost minime și neesențiale în raport cu necesitățile reale, în timp ce volumul de activitate și spectrul de atribuții a crescut semnificativ.

Reorganizarea instituției are ca scop optimizarea structurii aparatului central, fortificarea capacităților și funcționalității structurilor de profil, dar și asigurarea unui management eficient. De asemenea, vor fi  consolidate capacitățile de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere, va crește potențialul de gestionare a sistemului de control al frontierei, iar cheltuielile vor fi optimizate.

Modificările operate la Hotărârea Guvernului nr. 834/2008 cu privire la Sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră au drept scop oferirea cetățenilor unor servicii electronice calitative și excluderea necesității deținerii asupra lor a permiselor de acces în zona de frontieră, permiselor de activitate în punctele de trecere a frontierei de stat, permisele pentru ambarcațiuni etc.

Digitalizarea acestor servicii va permite sporirea gradului de accesibilitate al cetățenilor la servicii publice prestate de către Poliția de Frontieră și de a exclude necesitatea deținerii asupra lor a permiselor, polițiștii de frontieră având posibilitatea de a verifica existența și valabilitatea acestora în regim on-line.

Rezumat

✅ Scopul proiectului vizează reorganizarea instituțională și asigurarea funcționalității IGPF, care va permite exercitarea la nivel corespunzător a misiunilor și atribuțiilor stabilite la nivel central, precum și va consolida procesul de implementare a politicilor publice de management integrat al frontierei de stat, devenind o entitate modernă, integră și profesionistă.
✅ Digitalizarea serviciilor va permite sporirea gradului de accesibilitate al cetățenilor la servicii publice prestate de către Poliția de Frontieră și de a exclude necesitatea deținerii asupra lor a permiselor, polițiștii de frontieră având posibilitatea de a verifica existența și valabilitatea acestora în regim on-line.
Text și foto:
Secția relații publice
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră al MAI RM
RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE