Vânzările de mobilă fabricată în România au crescut de 7 ori, arată un studiu Mobexpert

Date:

Share post:

În pandemie, viața românilor s-a schimbat considerabil, iar ce înseamnă și cum arată locuința s-au numărat printre aspectele care au fost cel mai profund influențate.

Un studiu Mobexpert ce a vizat interesul românilor pentru home & deco și vânzările de mobilă în perioada stării de urgență cât și după ieșirea din izolare arată că românii au profitat de timpul petrecut în casă pentru a demara proiecte de (re)amenajare, dar și cât au scos din buzunar și pentru ce piese de mobilier au optat, se arată într-un anunț informativ emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.

Mobila românească în top, boom în vânzări de 600%

Un lucru care a suferit important schimbări în perioada stării de urgență a fost modul în care românii fac cumpărăturile. Odată cu închiderea magazinelor fizice, acestea s-au mutat aproape integral în mediul online, dar mai mult decât atât, tendința de a cumpăra local a crescut.

Și în industria mobilei românii au optat mai mult decât oricând pentru produse fabricate în România. O campanie de reduceri dedicată mobilierului produs în țară a generat o creștere de 600% comparativ cu 2019 în vânzările online ale colecției de mobilier fabricat în România.

Interes amplificat pentru home & deco, cu terasa și balconul în fruntea listei

Pornind de la interesul românilor pentru sectorul home & deco și cum acesta s-a oglindit în căutările lor de pe Google, Mobexpert a analizat cum anume căutările au afectat vânzările propriu-zise de mobilă.

Indiferent că au cumpărat mobilă fabricată în România sau nu, românii au fost mai preocupați de proiecte de amenajări interioare. În plus, prioritățile s-au schimbat În perioada de izolare socială, dorința de a avea un spațiu în care să se poată relaxa în aer liber, din confortul propriei case a devenit mai presantă.

Astfel, interesul românilor pentru amenajarea terasei a fost în creștere – cu 53% mai mult față de anul trecut, iar numărul de căutări pentru idei de amenajare a balconului a crescut cu 51%. Pe lângă amenajarea spațiilor în aer liber, românii au avut mai mult timp liber la dispoziție pentru a găti, așa că au fost preocupați și de amenajarea bucătării (31%). Mai multe căutări au fost înregistrate și pentru camerele asociate mai degrabă cu relaxarea: a crescut numărul de căutări pentru idei pentru amenajare a băii cu 22%, iar pentru cele de amenajare a dormitorului cu 21%.

Indiferent de proiectul de amenajare demarat, echipa Mobexpert a venit în întâmpinarea românilorcu ghiduri complexe cu sfaturi și idei de amenajare pentru fiecare cameră din casă.

Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. În perioada de izolare socială, numărul de vizitatori pe mobexpert.ro a crescut cu 55% în raport cu anul trecut. Această creștere a fost datorată atât utilizatorilor noi (+75%), cât și al celor care au mai vizitat anterior magazinul online (+44%).

Vânzările online au crescut cu 142%

Dar creșterea traficului online a fost doar primul pas. Românii au trecut de la vorbe la fapte, astfel că vizitele pe site s-au tradus și în rezultate tangibile la nivel de vânzări. În perioada stării de urgență (martie-mai), vânzările online practic s-au dublat, comparativ cu aceeași perioadă în 2019.

Chiar și după ce magazinele fizice s-au redeschis, odată cu ieșirea din izolare, aceasta cifră a continuat să crească. Astfel, în mai-august 2020, vânzările efectuate în mediul online au crescut cu 142%. În plus, românii au cheltuit mai mult pe mobilă, în perioada izolării valoarea bonului mediu în mediul online fiind cu 12% mai mare.

O categorie de produse care a generat mai multe vânzări ca niciodată a fost cea destinată amenajării terasei și grădinii (+125%). Proiectele de amenajare a dormitorului au dus la o creștere a vânzărilor de paturi cu 98%, iar pentru a-și organiza eficient spațiul românii au cumpărat mai multe dulapuri și comode, vânzările acestor depășind valori duble.

Vânzări de mobilă pentru birou de 3,5 ori mai mari

Deoarece mulți români s-au văzut nevoiți să lucreze de acasă, a crescut necesitatea de a-și amenaja un spațiu care să stimuleze productivitatea. Prin urmare, vânzările de birouri au ieșit în evidență mai mult decât de obicei. Comparativ cu anul trecut, vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%.

Viitorul cumpărăturilor de mobilier

Faptul că showroom-urile sau redeschis nu a afectat traficul online. Post izolare, numărul celor care vizitează online mobexpert.ro este în continuă creștere – cu 50% mai mulți vizitatori decât în aceeași perioadă în 2019.

În prezent, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile companiei. Această cifră este importantă mai ales în condițiile în care industria mobilei încă este strâns legată de prezența fizică în magazine a cumpărătorilor.

„O parte din clienți vor reveni în magazine, însă cei care s-au obișnuit cu achizițiile online vor rămâne acolo, cu atât mai mult în cazul în care experiența a fost bună – produsele au ajuns rapid, eventual au fost și montate. În plus, ne așteptăm să se folosească mai mult și funcții precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasă, înainte de a-l cumpăra, ceea ce elimină nevoia unei vizite în showroom. Cu siguranță încă se vor face multe cumpărături offline, însă, ca producători și distribuitori, trebuie să ne preocupe de acum încolo automatizarea și digitalizarea offline-ului astfel încât experiența viitorilor și actualilor clienți să fie cât mai utilă, plăcută și rapidă. Ceea ce este valabil pentru orice business”, a povestit Adelina Badea, CEO Mobexpert.

Între mediile offline și online încă există diferențe. Tot mai mulți optează să-și facă cumpărăturile online chiar și atunci când vine vorba de mobilă. Însă pentru majoritatea cumpărătorilor, să vadă piesele în showroom înainte să le achiziționeze continuă să fie o condiție importantă.

Statistica atestă că în magazin, cumpărătorii sunt dispuși să cheltuie în medie cu 500-700 de lei mai mult. Cu toate acestea, în perioada de după izolare (mai – august), atât în mediul online cât și offline, românii au scos din buzunar cu 20% mai mult decât în 2019 pentru piese de mobilier.

Text și foto: PR Mobexpert

 

 

spot_img

Articole asemănătoare

Atenție! Avertizare mesaje false în numele ANAF

Atenție! Avertizare mesaje false în numele ANAF. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii cu privire la reapariția unor mesaje false transmise în numele instituției, utilizând adresa de e-mail stefania.neagu@anaf.re.

Concurs de comercializare a bunurilor confiscate pentru data de…la Chișinău

Concurs de comercializare a bunurilor confiscate pentru data de...la Chișinău. Serviciul Fiscal de Stat (SFS) al Republicii Moldova anunță

Noi modificări legislative în domeniul protecției consumatorilor. Dobânzi limitate și noi drepturi pentru consumatori

Noi modificări legislative în domeniul protecției consumatorilor. Dobânzi limitate și noi drepturi pentru consumatori.

Frontiere moderne și eficiente: Un nou acord România – Republica Moldova

Frontiere moderne și eficiente: Acord semnat pentru controlul coordonat la PTF „Giurgiulești-Galați” și schimb de experiență între autorități.