NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale și de Est, a investit peste 2 miliarde de euro în primii 14 ani de activitate pe piața locală, în proiecte imobiliare urbane.

Grupul a generat încasări de peste 100 milioane de euro la bugetul central al României și peste 50 milioane de euro la bugetele locale, doar în ultimii cinci ani.

Aceste rezultate consolidează poziția NEPI Rockcastle ca unul dintre cei mai mari investitori din România și cel mai mare din piața imobiliară, contribuind, de asemenea, la poziționarea României în fața investitorilor străini ca mediu de afaceri solid și sigur.

În România, compania are 230 de angajați și generează, prin investițiile sale, alte 30.000 de locuri de muncă în economia locală.

În cadrul centrelor comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle își desfășoară activitatea peste 1.000 de comercianți mici, medii și mari; locali, regionali și internaționali, operând peste 3.000 de magazine, a căror cifră de afaceri totală anuală depășește 1 miliard de euro.

În prezent, compania dispune de lichidități de 1 miliard euro și este excelent poziționată pentru noi investiții în România și alte piețe. Desigur, viitoarele investiții pe piața locală și dimensionarea acestora vor fi influențate de evoluția cadrului legislativ și de respectarea tratatelor de aderare la Uniunea Europeană.

 

“La momentul acestui bilanț, vreau să mulțumesc tuturor celor care au fost implicați și au contribuit la succesul companiei: angajaților noștri, pentru profesionalismul și devotamentul lor, chiriașilor – cei mai importanți și apropriați parteneri, comunităților și vizitatorilor centrelor noastre comerciale, investitorilor și finanțatorilor pentru încrederea lor și, nu în ultimul rând, autorităților pentru susținerea mediului privat din România.”, a declarat Alex Morar, CEO-ul companiei.

 

Pentru 2021, NEPI Rockcastle estimează investiții de 140 de milioane euro pentru dezvoltare și cheltuieli de capital aferente proiectelor în curs, precum și alte oportunități în funcție de evoluția pieței.

Modernizarea centrelor comerciale și dezvoltarea unor proiecte rezidențiale rămân activități prioritare în strategia grupului.

În pofida impactului puternic al pandemiei asupra activității centrelor comerciale, reamintim că în vara anului 2020, într-un context economic și social dificil, NEPI Rockcastle deschidea cel de-al 20-lea centru comercial din portofoliul local, Shopping City Târgu Mureș, printr-o investiție de 70 milioane euro. Au urmat emisiunea de obligațiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, și încheierea tranzacției de vânzare a portofoliului de clădiri de birouri din România, pentru suma de 290 de milioane de euro, ca parte din strategia de concentrare a operațiunilor în sectorul centrelor comerciale.

Deoarece confortul și experiența completă de cumpărături și divertisment într-un centru comercial primează, a doua parte a lui 2020 a însemnat pentru NEPI Rockcastle investiții în extensii și renovări ale centrelor sale comerciale: terasa outdoor și un nou cinema cu șase ecrane la Shopping City Buzău, investiții de peste 2 milioane euro pentru modernizarea a 7.000 mp și inaugurarea celui mai mare Decathlon din regiune (2.000 mp), la Brăila Mall.

În următorii 10 ani, compania are în plan investiții masive în proiecte de reducere a amprentei de carbon, cum ar fi: energie regenerabilă, niveluri mai ridicate de eficiență energetică și compensarea carbonului. Proiectele de sustenabilitate ale NEPI Rockcastle din cele nouă țări, inclusiv România,  în care operează un portofoliu de active în valoare de 5,8 miliarde euro, reprezintă angajamentul companiei de a sprijini dezvoltarea sustenabilă și comunitară, prin reunirea inițiativelor dedicate celor trei piloni care definesc strategia de sustenabilitate a grupului – educație, protecția mediului și comunitate.

Texi și foto: PR GMP