Învață, gândește și joacă șah ca un Mare Maestru Internațional, împreună cu specialistul Mihail Marin. Propunere: Lecții interactive de 90 de minute/ ședință.
Modul de 3 lecții organizate la Muzeul Grigore Antipa din București, în colaborare cu profudesah.ro în zilele de sămbătă 11, 18 și 25 februarie 2023. Atelierul se adresează adulților și copiilor de peste 10 ani.
Pentru amănunte privind înscrierea, programul și tematica, accesați pagina Muzeului Antipa dedicată cursului.
Dar cine este maestrul Mihail Marin
Mare maestru internațional (MMI) din 1993 triplu campion național individual, 1988, 1994 și 1999. Calificat în 1986 și 1990 la turneul internațional. Participant la 12 olimpiade de șah între 1988 și 2016. Medaliat cu bronz individual pe masa a treia la Olimpiada de la Salonic din 1988 și campionatele europene pe echipe Haifa 1989. Colaborator și secondant al lui Judit Polgar. Autor a aproximativ 20 de cărți publicate în 8 limbi. Câștigător al premiului Cartea Anului în repetate rânduri.
Despre șah
Forma curentă a jocului a apărut în sudul Europei, în a doua jumătate a secolului al 15-lea, după ce a evoluat de la un joc similar mult mai vechi din India. În ziua de azi șahul este cel mai popular joc ce se poate juca acasă, în cluburi, pe internet, prin corespondență sau în turnee.
În general se consideră că șahul provine din jocul indian Chaturanga, de acum aproximativ 1400 de ani. Dar multe țări revendică originea șahului. Acesta a ajuns în Rusia prin Mongolia, unde a fost jucat la începutul secolului al 7-lea. Din India, a migrat spre Persia, și s-a răspândit în întreaga lume islamică după cucerirea musulmană din Persia. A fost introdus în Spania de mauri în secolul 10, un celebru manuscris jocuri care include șahul, tablele, și zarurile numit Libro de los Juegos, fiind scris sub sponsorizarea lui Alfonso X de Castilia în secolul al 13-lea. Șahul a ajuns în Anglia în secolul al 11-lea, și a evoluat prin diverse variante, cum ar fi Courier.
Până la sfârșitul secolului al 15-lea, au fost adoptate normele moderne pentru mișcările de bază (în Italia): pionii câștigă opțiunea de a muta două pătrate la prima lor mișcare și captarea acestora en passant; nebunii se pot deplasa oricât de departe de-a lungul unei diagonale libere (anterior fiind limitați la o mișcare de exact două pătrate pe diagonală), în timp ce pierd capacitatea de a sări peste piese, iar reginei i s-a permis să se deplaseze oricât de departe în orice direcție, făcând-o cea mai puternică piesă (înainte, ea se putea deplasa doar un singur pătrat pe diagonală.