Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție este abilitat să aducă la cunoştinţa publicului semnarea contractului de finanțare pentru proiectul:
„Dotarea structurilor Ministerului Public (PICCJ, DIICOT, DNA, unităţi de parchet teritoriale) cu echipamente IT necesare în condiţiile respectării măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei COVID-19 & Sistem integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ”.
Semnatarii contractului sunt Ministerul Justiţiei, în calitate de coordonator de reforme şi investiţii în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PÎCCJ), în calitate de beneficiar.
Obiectivele proiectului vizează următoarele aspecte:
- Sporirea rezilienţei sistemului judiciar prin modernizarea infrastructurii IT de la
nivel central şi local, inclusiv prin asigurarea infrastructurii tehnice pentru desfăşurarea muncii de la distanţă, digitalizarea documentelor (inclusiv a arhivelor), îmbunătăţirea comunicaţiilor, asigurarea accesibilităţii serviciilor de către persoanele cu dizabilităţi etc.
- Îmbunătăţirea capacităţilor în materie de securitate cibernetică (prin furnizare de
echipamente şi formare), atât la nivel central cât şi la nivel local.
Rezultatele urmărite prin proiect au în vedere două componente:
- Dotarea unităților de parchet de la nivel central şi local cu echipamente tehnice
de natură IT – staţii de lucru fixe (desktop), staţii de lucru mobile (laptop), scannere A3, scannere A4, suită MS Office 2019 Standard;
- Dotarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu sistem
integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ.
Valoarea totală a proiectului care face obiectul acestui contract de finanțare este de 50.500.000 lei (fără TVA), întreaga sumă provenind din finanțare externă nerambursabilă.
Perioada de implementare este de trei ani (17 ianuarie 2023 – 17 ianuarie 2026).