Ziua mondială a expozițiilor GED se desfășoară anual în prima zi de miercuri a lunii iunie. În 2019, GED va fi sărbătorită pe 5 iunie.

Misiunea Zilei mondiale a expozițiilor este de a demonstra importanța industriei expoziționale pentru afacerile moderne, dezvoltarea economiilor globale și naționale. Sărbătoarea GED relevă cât de diversă și extraordinară este munca pe care o fac angajații companiilor de expoziții, precum și oportunitățile pe care le oferă industria expozițională pentru ocuparea forței de muncă.

Barometrul UFI (Asociația Mondială a Industriei Expoziționale) arată:

A fost publicată cel de-al 22-a studiu al Barometrului Expozițional Global UFI, care conține rezultatele chestionărilor din ianuarie a 302 de reprezentanți din industria expozițională din 53 de țări. Raportul include o evaluare detaliată a situației pe piața expozițională din 19 țări, din care au fost cele mai mari eșantioane de respondenți.

Sondajul estimează că, cifra de afaceri brută a majorității întreprinderilor va crește în 2019. Această dinamică pozitivă va fi deosebit de vizibilă în regiunile Asia / Pacific și Orientul Mijlociu / Africa. O analiză comparativă a dinamicii profitului operațional arată că 80% dintre societățile intervievate au păstrat un nivel ridicat de productivitate în 2018, iar 30-40% au crescut cu 10% din 2017. Cele mai multe dintre acestea sunt în Mexic (62%), Italia (56%), Marea Britanie (55%) și Indonezia (50%).

În plus, mai mulți respondenți subliniază importanța crescândă a experienței personale și a divertismentului. Rezultatele indică o concordanță între opiniile reprezentanților industriei expoziționale și ale vizitatorilor expozițiilor: “Negocierile și prezentările se desfășoară diferit” (42% dintre vizitatori și 40% în acest barometru), “Noi tehnologii precum VR” (34% dintre vizitatori și 28% în barometru) sau “Informal Networking” (29% dintre vizitatori și 37% în barometru). În fiecare regiune, cele mai relevante elemente au fost:

  • În America și în regiunea Asia-Pacific, “negocierile și prezentările se desfășoară în moduri diferite”;
  • În Europa – “conținut interactiv / conținut creat de public”;
  • În regiunea Orientul Mijlociu / Africa, “noi tehnologii, precum VR”.

Foto: Moldexpo