Raben Group, companie internațională de servicii logistice, prezentă și în România, a echipat 5.500 dintre șoferii săi cu terminale mobile multifuncționale care permit scanarea, colectarea de date și comunicarea cu dispeceratul și cu departamentul de servicii clienți, îmbunătățind astfel comunicarea și procesul logistic.

Dispozitivele înregistrează informații în timpul fiecărei etape a transportului, pe care le transmit automat sistemelor informatice ale companiei, permițând astfel sincronizarea datelor în timp real. Aceste dispozitive funcționează pe baza parametrului ETA (Estimated Time of Arrival – Timp estimat de sosire) care utilizează informații despre poziția curentă a șoferului pornind de la locația GPS oferită de dispozitiv, permițând astfel grupului Raben să utilizeze un sistem inovator de urmărire a coletelor.

O mare parte din proiect a fost realizată în urma unui parteneriat cu Panasonic, în urma căruia șoferii Raben au fost echipați cu 4.000 de terminale Panasonic TOUGHBOOK N1, un dispozitiv care combină funcțiile unei tablete, telefon și un cititor de coduri de bare, colectând și furnizând date în timp real referitor la starea transportului, determinând astfel parametrul ETA. În consecință, clienții pot monitoriza termenul de livrare în timp real, pe platforma myRaben.com. De asemenea, dispozitivul le permite șoferilor să comunice cu dispeceratul și departamentul de servicii pentru clienți, precum și să folosească aplicații suplimentare care le facilitează munca zilnică. Astfel, clienților li se oferă valoarea adăugată a unui instrument foarte precis pentru monitorizarea livrărilor, cu date exacte și actualizate cu privire la timpul de livrare, starea comenzii, precum și acces la documente pentru fiecare expediere individuală, permițându-le astfel un control mai bun al procesului logistic.

Eficiența procesului logistic alături de furnizarea unor servicii de top clienților noștri sunt prioritare pentru sucursala noastră din România, în special având în vedere că deservim patru rute directe, către Cehia, Polonia, Germania și Italia. Astfel, dedicați promisiunii făcute clienților noștri, suntem bucuroşi că șoferii noștri sunt acum echipați cu dispozitive inovatoare, care le vor face mai ușoare sarcinile de zi cu zi și care le permit clienților noștri să își monitorizeze livrările în orice moment prin intermediul parametrilor ETA de urmărire pe platforma myRaben.com”, a declarat Valentin Storoj, director general, Raben Logistics România.

Cu TOUGHBOOK N1, șoferii Raben pot scana eficient etichetele pe tot parcursul întregului proces de încărcare și transport, limitând, de asemenea, munca implicată în manipularea documentației pe hârtie, deoarece dispozitivul permite capturarea semnăturilor care confirmă livrarea mărfurilor și crearea documentelor electronice. TOUGHBOOK N1 înregistrează date în timp real, cum ar fi ora de început / sfârșit a traseului, numărul de kilometri parcurși, opririle și fiecare operațiune efectuată la expediere, inclusiv suportul pentru palete. Astfel, pe baza datelor colectate, dispecerii Raben pot monitoriza în mod constant poziția vehiculelor și pot compara cu ruta planificată și secvența punctelor pe fiecare rută, oferind astfel grupului Raben instrumentul necesar pentru îmbunătățirea și controlul constant al proceselor de livrare.

Noile dispozitive au fost introduse în România, Olanda, Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria și Ucraina. Echipamentul vine ca o extensie a soluției digitale ETA implementată la începutul anului, un instrument pentru urmărirea expedierilor în timp real pentru clienții săi, pe baza informațiilor despre poziția actuală a șoferului. Cele două upgrade-uri permit grupului Raben să utilizeze un sistem inovator de urmărire a coletelor, oferind astfel clienților servicii de ultimă generație.

Implementarea noii soluții de urmărire în timp real bazată pe ETA se realizează treptat în cele 11 piețe europene în care Grupul Raben are subsidiare. În prezent, șoferii Raben utilizează peste 5.500 de dispozitive (majoritatea Panasonic), dintre care aproximativ 60 sunt în România, iar implementarea următoarelor terminale este planificată pentru următoarele luni, proiectul urmând să fie finalizat până la sfârșitul lunii ianuarie 2020. În acest moment, aproximativ 70% din livrări sunt acoperite de ETA.