Când Veranda Mall a anunțat că de pe 18 mai va fi mai aproape de clienți, nimeni nu s-a gândit că ar putea fi vorba de primul mall care se muta în online. Iată însă că Veranda Mall este primul mall din țară care lansează un shop online, și care vine în sprijinul magazinelor partenere printr-o platformă de e-commerce pe care acestea să își vândă în continuare produsele. Shop-ul a putut fi accesat de pe shop.verandamall.ro, începând cu data de 18 mai 2020, iar reprezentanții nu îl consideră nicidecum o soluție temporară. “Mallul are o anumită responsabilitate atât față de comunitatea partenerilor și chiriașilor cât și față de cartierul în care este amplasat. Funcția sa principală este înlesnirea comerțului, nicidecum distracția, și de aceea am gândit o dezvoltare a modelului de business care să ne permită continuarea îndeplinirii acestei funcții pe termen lung și în cel mai bun mod cu putință și pentru chiriași și pentru clienți!”

De ce un shop online?

Echipa Veranda Mall și-a concentrat eforturile pe crearea acestei platforme încă de la apariția primelor cazuri în România, iar proiectul a prins viață într-un timp foarte scurt, shopul fiind lansat la mai puțin de două luni de la închiderea mall-urilor.

Analizând măsurile luate și în celelalte țări, aceștia au fost conștienți că închiderea mall-urilor urma să fie doar o chestiune de timp, așa că reprezentanții mall-ului s-au văzut nevoiți să anticipeze nevoile magazinelor partenere pentru ca acestea să își continue activitatea.

„Dorim să ne menținem promisiunea asumată și să fim în continuare un Mall de zi cu zi, chiar și în această perioadă.”, a mai declarat Alexandru Dincovici, director de marketing și comunicare. „Servim și în acest context comunitatea, prin parteneriatele civice cu inițiativa „Cumpărături la ușa ta”, am păstrat deschise restaurantele care acum lucrează cu servicii de livrare, iar implementarea platformei online a fost concepută cu gândul atât la clienții noștri, cât și la chiriași. Mallul are o anumită responsabilitate față de aceștia, și nu trebuie să uităm că funcția sa principală este înlesnirea comerțului, nicidecum distracția, cum este sugerat uneori în discursul public!””.

Acțiunea Veranda Mall este menită să arate că mall-urile pot deveni un actor digital relevant într-o strategie omnichannel și potența vânzările retailerilor parteneri chiar și online, profitând de baza de clienți existentă, catchment area, de brand și de capabilitățile operaționale dezvoltate offline. Prin marketplaceul existent magazinele partenere pot ajunge la un număr mult mai mare de clienți, oriunde în țară, iar aceștia pot avea acces la oferta din mall în condiții de siguranță, printr-un canal suplimentar de cumpărare.

Veranda Mall devine astfel primul mall din România care implementează o platformă de shopping online ca o măsură de ajutor pentru magazinele partenere. Acestea depind de vânzările din magazinele fizice, astfel că această măsură contribuie direct la garanția joburilor angajaților. Magazinele partenere își pot crea un cont pe platforma respectivă pe care să vândă produsele din magazinul din mall.

Prin dezvoltarea platformei online Veranda Mall creează o punte de legătură între întreprinzătorii mai mici, de cele mai multe ori locali, și clienții care de asemenea trebuie încurajați să rămână responsabili și să respecte măsurile de siguranță.

În contextul actual, trecerea la online nu reprezintă o schimbare completă a modelului de business, ci o evoluție. În acest fel, ne adaptăm atât la prezent, cât și la viitor, întrucât întoarcerea la așa-zisa normalitate s-ar putea să vină mai târziu decât ne-am aștepta, dacă o să mai vină. E bine să fim conștienți de acest lucru și să spunem că suntem la un moment de cotitură pentru retail”, explică Alexandru Dincovici.

Reprezentanții Veranda Mall nu văd implementarea platformei ca fiind o soluție temporară, doar pentru perioada de criză. Conștienți fiind că actuala epidemie va reconfigura multe modele de business, retailul așa cum îl știam dinainte de criză s-ar putea să dispară sau chiar să treacă mult timp, poate chiar câțiva ani, până când societatea va reapela cu încredere la el. De aceea, Veranda Mall își propune ca platforma online să fie un proiect pe termen lung, pe care să îl dezvolte și după ce lucrurile se vor liniști. Totodată, dezvoltarea ei le va oferi partenerilor o plasă de siguranță în situația în care măsurile luate de autorități se vor repeta și criza se va întinde pe o perioadă mai lungă.

Text și foto: Content & Communications Manager Veranda Mall