ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrãrii de la distanțã, în SPV

Date:

Share post:

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entitãților fãrã personalitate juridicã. SPV permite obținerea informațiilor privind situația fiscalã, depunerea electronicã a declarațiilor fiscale și primirea electronicã a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridicã, asemenea celor comunicate prin poștã sau la ghișeu.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, ni se transmite prin intermediul unui anunț informativ, emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ
Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat,  pot solicita înregistrarea și pe bazã de nume de utilizator și parolã. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fãrã a mai fi necesarã deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sã se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF, transmite Biroul de presă al ANAF România.

Aprobarea înrolãrii în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistreazã cu nume utilizator și parolã, se realizeazã prin identificarea cu numerele atribuite urmãtoarelor noi documente:
1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entitãților nonprofit/unitãților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiþiilor de rezidențã potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de cãtre persoana fizicã sositã în România pentru o perioadã mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidențã potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de cãtre persoana fizicã plecatã din România pentru o perioadã mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)


Rãmân valabile și urmãtoarele documente:


a) decizie de impunere – emisã începând cu anul 2013
b) decizie referitoare la obligații de platã accesorii – emisã începând cu anul 2013
c) somație – emisã începând cu data de 01.01.2015.

d) numãrul scrisorii primitã în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

 
Serviciul Spațiul Privat Virtual este ușor de accesat, direct din site-ul 
www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.
Accesarea serviciului “Spațiul privat virtual” se realizeazã din pagina principalã a site-ului ANAF 
www.anaf.ro, secțiunea ‘’Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual’’;
Pentru informații detaliate privind pașii necesari și modalitatea de completare a formularului, precum și lista de documente care pot fi transmise și primite prin acest serviciu, atât pentru persoane fizice, cât si persoane jurdice, vã rugãm sã accesați secțiunea din site mai sus menționatã.



Reamintim contribuabililor cã obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanțã prin intermediul Spațiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuatã prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center
-ului, la numãrul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza 
Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Text: ANAF (PR)

Foto: Arhiva Info Anunț

spot_img

Articole asemănătoare

Cine reamintește despre obligația modificării orei ECC conform orei de vară până la 20 aprilie 2024

Cine reamintește despre obligația modificării orei ECC conform orei de vară până la 20 aprilie 2024. Acesta este subiectul pe care îl redăm în cele ce urmează.

Exclusiv: Ce înseamnă și cum ne trăim viața în noua paradigmă temporară

Exclusiv: Ce înseamnă și cum ne trăim viața în noua paradigmă temporară. Acesta este subiectul motivațional pentru acest weekend.

Atenție: O linie a căilor ferate din România este închisă 3 zile

Atenție: O linie a căilor ferate din România este închisă 3 zile. Despre ce este vorba mai exact în articolul care urmează azi, la Infoanunț.

Cadouri de la iepuraș de Paștele catolic! O listă inspirată

Cadouri de la iepuraș de Paștele catolic! Paștele este o perioada a reinnoirii si a sperantei si, totodata, momentul ideal pentru a face daruri inspirate, care sa aduca bucurie, sanatate si stare de bine.