IMM-urile și companiile start-up au avut în primele 9 luni ale anului un ritm susținut de recrutări, peste 10.000 de angajatori din acest segment fiind în căutare de candidați în această perioadă.
Numărul este cu aproximativ 20% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, lucru explicabil nu doar prin închiderea unor business-uri din această categorie, ci și prin decizia celor care au rezistat de a bloca planurile de expansiune, se arată într-un anunț informativ emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.
În plus, numărul companiilor nou înființate în 2020 a fost cu 30% mai mic decât în 2019. Domeniile care au mers cel mai bine din acest punct de vedere și au avut cele mai multe start-up-uri au fost energie și gaze, în contextul liberalizării recente a pieței gazelor, sau transport și logistică, pe fondul creșterii comenzilor online.
”Ultima jumătate de an a fost ca o probă de foc pentru toată lumea, însă companiile mici și cele de tip start-up au dat dovadă de o capacitate extraordinară de a se reinventa și de a rezista, în special în condițiile în care nu au avut în spate resursele pe care le au multinaționalele. Iar ritmul în care au continuat să facă angajări este un bun barometru al felului în care au reușit să reziste. Pentru eJobs reprezintă o categorie foarte importantă de clienți, pe care vrem să-i sprijinim în continuare. De aceea, în perioada 28 septembrie-28 octombrie, toate companiile cu maximum 100 de angajați care vor să facă recrutări au acces la un nou tip de anunț, anunțul start-up, cu valabilitate de 14 zile și un preț special. Este important ca și IMM-urile și start-up-urile să primească un stimul care să îi ajute să-și deblocheze angajările și să fie la fel de vizibile în ochii candidaților precum multinaționalele”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Acest tip de sprijin vine mai ales în contextul în care, pe fondul crizei pieței muncii generate de pandemie, companiile multinaționale au fost considerate mai stabile decât cele mici sau start-up, iar acest lucru s-a observat în numărul de trei ori mai mare de aplicări pe care un job într-o multinațională îl primește comparativ cu un loc de muncă similar dintr-o companie mai mică.
”Dacă într-un clasament general al celor mai activi angajatori de anul acesta pe primele locuri s-au aflat retailul, call-center-ele, IT / telecom sau bankingul, start-up-urile care au făcut cele mai multe angajări provin și din alte domenii precum construcții, transport / logistică, publicitate / marketing / PR. Acestora li se alătură, desigur, retailul și IT-ul”, menționează Bogdan Badea.
În acest moment, peste 26.000 de locuri de muncă pentru Romania și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.
Istoric eJobs
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cele peste 4 milioane de CV-uri și cele peste 1,3 milioane de aplicări lunare constituie cea mai mare bază de candidați activi din România. Mai mult de 2 milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile platformei eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.
Text: PR eJobs România
Foto: Arhiva INFO ANUNȚ