Beko, lider al pieței europene de electrocasnice, a dezvoltat o serie de electrocasnice care integrează deșeuri reciclate și pe care le-a prezentat în cadrul unui eveniment online, la care au participat Hakan Bulgurlu, Chief Executive Officer Arçelik, Zeynep Yalım Uzun, Chief Marketing Officer Arçelik, și Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer Arçelik, invitat special fiind Brendan Edgerton, director Economie Circulară în cadrul Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabilă.
Beko a dezvoltat în prezent șapte electrocasnice – o mașină de spălat rufe/mașină de spălat rufe cu uscător, un cuptor încorporabil, un uscător de rufe, un frigider, un espressor și o mașină de spălat vase – care îi ajută pe consumatori să limiteze impactul asupra mediului înconjurător. Aceste produse inovatoare utilizează materiale reciclate din PET-uri și plase de pescuit, biocompozite pe bază de zaț de cafea și coji de ouă sau tehnologii ce permit dozarea corectă a detergentului, pentru un stil de viață mai sustenabil.
În cadrul evenimentului au fost prezentate și rezultatele unui studiu realizat de Beko pe tema modului în care consumatorii europeni se raportează la sustenabilitate. Potrivit acestuia, un procent foarte mare dintre europenii chestionați (88% în Marea Britanie, 88% în Italia, 87% în Spania, 84% în Germania, 78% în Franța și 74% în Polonia) spun că este de datoria lor să ia măsuri concrete în viața de zi cu zi legate de minimizarea deșeurilor produse sau de limitarea consumului de energie și de apă. Numărul celor care sunt de părere că este de datoria altora – guvern sau companii – să facă acest lucru sau care cred că acțiunile lor nu au niciun impact este foarte mic.
Reciclarea este, de altfel, cea mai populară activitate din sfera sustenabilității practicată acasă în mod obișnuit de către respondenți. Această activitate este semnificativ mai întâlnită în Marea Britanie (84% dintre respondenți), Italia fiind pe locul al doilea (78%), iar Germania pe ultimul loc (66%).
Achiziționarea de produse sustenabile figurează pe primul loc ca răspuns la întrebarea legată de cele mai eficiente măsuri suplimentare pentru protecția mediului pe care europenii cred că le pot lua. Pe locurile următoare se află evitarea risipei alimentare, a transportului aerian și a consumului de carne.
Prețul mare al produselor sustenabile este principalul impediment invocat de cei chestionați în toate cele șase țări în care s-a derulat studiul. Astfel, costul este principalul criteriu avut în vedere la achiziția unui produs de uz casnic, urmat de fiabilitate și sustenabilitate. Aceasta în pofida faptului că majoritatea respondenților (88% în Italia, 86% în Spania, 85% în Franța, 84% în Polonia, 77% în Marea Britanie și 75% în Germania) conștientizează importanța achiziționării de electrocasnice sustenabile care au impact pozitiv asupra planetei.
„Obiectivele Arçelik în domeniul sustenabilității și eforturile noastre de lider la capitolul inovație sunt fețele aceleiași monede. Evoluția uneia este strâns legată de cealaltă. Depinde de noi toți să identificăm metode de a ne duce viața cu mai multă grijă față de mediu. Acum clienții noștri își pot echipa complet o casă sustenabilă, cu ajutorul electrocasnicelor Beko eco-friendly”, a declarat Hakan Bulgurlu, Chief Executive Officer Arçelik.
„Beko are drept misiune să-i ajute pe cei din generațiile viitoare să ducă o viață mai sănătoasă, care nu este posibilă decât printr-un stil de viață sustenabil, cu respect pentru planetă. Fiecare produs pe care îl folosim și toate acțiunile noastre au un impact asupra naturii. Așa că, dincolo de acest portofoliu care în prezent are șapte produse, căutăm în permanență să adaptăm tehnologiile existente pentru a face electrocasnicele mai prietenoase cu mediul. Pentru Beko, acesta este doar începutul”, a afirmat Zeynep Yalım Uzun, Chief Marketing Officer Arçelik.
„La Beko suntem pasionați de democratizarea tehnologiei, ceea ce înseamnă să o facem accesibilă ca preț, asigurându-ne în același timp că ajunge la cât mai mulți consumatori. Am adoptat sustenabilitatea ca model de business și o integrăm în tot ceea ce facem. Ne străduim să facem pași concreți în direcția reducerii impactului asupra mediului, prin dezvoltarea de produse performante, durabile, convenabile și nu în ultimul rând cât mai prietenoase cu mediul înconjurător”, a subliniat Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer Arçelik.
„Avem datoria de a proteja mediul înconjurător pentru generațiile viitoare și acum, mai mult ca oricând, trebuie să acționăm și să facem schimbări în acest sens. Beko a făcut pași importanți în această direcție și suntem mândri să putem oferi clienților din România acces la produse inovatoare, care să-i ajute să ducă o viață sustenabilă. Susținem activ misiunea grupului în ceea ce privește sustenabilitatea și am integrat această componentă ca parte vitală a modelului nostru de business, iar unitatea de producție de la Ulmi, prima fabrică 4.0 din România, reprezintă angajamentul nostru în această direcție”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
Text și foto: PR OXYGEN