Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat două licitaţii pentru achiziția de materiale de cale ferată – 20.000 de traverse normale și speciale din lemn impregnate, 4000 mc de traverse speciale din lemn impregnate și 160.000 de seturi de cleme elastice -, în valoare totală de 39.117.316,69 lei, materiale necesare pentru lucrările de reparații la suprastructura căii ferate – pe liniile directe, din stații, liniile de pe poduri și terasamentele adiacente, inclusiv la liniile de cale largă sau încălecată.
Achiziția de traverse de lemn pentru calea ferată este necesară pentru asigurarea bazei materiale în cadrul lucrărilor de întreținere/reparație a căii, lucrări efectuate în scopul menținerii acesteia în toleranțele instructionale, astfel încât circulația trenurilor să se desfășoare cu vitezele proiectate, concomitent cu creșterea gradului de siguranță a circulației și de sporire a regularității traficului feroviar, prin eliminarea unor situații care pot conduce la întreruperea/restrictionarea circulației.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare și deschiderea ofertelor este de 17 ianuarie 2023, ora 15:00. Anunţul de participare cu nr. CN1049570/19.11.2022 este disponibil în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
Procedura de licitație pentru achiziția a 160.000 de seturi de cleme elastice (SKL 24) – elemente de prindere a șinei de traversă – are o valoare estimată de 16.806.722,69 lei, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare și deschiderea ofertelor fiind 10 ianuarie 2023, ora 15:00. Anunţul de participare cu nr. CN1049564/19.11.2022 este disponibil în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
Clemele elastice (SFL 24) sunt elementele care asigură prinderea șinei de traversă, fiind confecționate din oțeluri speciale cu o rezistență mecanică sporită. Acestea sunt folosite în cadrul lucrărilor de reparații linii CF, în special pe sectoare de linii cu trafic intens, principalul beneficiu al elementelor de prindere fiind menținerea gradului de siguranță în traficul feroviar, contribuind totodată și la reducerea cheltuielilor de exploatare, după cum ne-a transmis Oana Brânzan, PR CFR SA, pentru Info Anunț.