marți, februarie 7, 2023
-0.1 C
București
spot_img

Companiile aeriene europene spun că interdicția de zbor din UE contravine dreptului la libera circulație

Companiile aeriene europene spun că interdicția de zbor din UE contravine dreptului la libera circulație
Industria aeronautică europeană dorește să contracareze restricțiile de mediu impuse zborurilor pe distanțe scurte prin ridicarea dreptului la liberă circulație al cetățenilor UE.

Oficialii din industria aeronautică europeană au declarat că intenționează să ridice dreptul cetățenilor UE la libertatea de circulație, în încercarea de a contracara restricțiile de mediu impuse zborurilor pe distanțe scurte.

Această măsură vine după ce Franța a impus o interdicție parțială, aprobată de Bruxelles, restricționând toate zborurile pe distanțe scurte în această țară.

Potrivit liderilor europeni din industrie, această interdicție, odată impusă în alte țări, ar putea duce la restricții mai ample pe întregul continent în ceea ce privește aceste zboruri, care au fost în centrul atenției din cauza nivelului de emisii.

Între timp, aeroporturile și companiile aeriene din Franța, precum și din restul UE, se pare că pregătesc o nouă strategie pentru a contracara interdicția, care a fost impusă pe trei rute pe distanțe scurte din Franța. Zborurile de pe această rută au fost interzise pentru o perioadă de trei ani.

Un oficial de rang înalt din industria aviatică europeană, potrivit unui raport Reuters, a declarat:

Avem principiul stabilit de UE al unei piețe deschise, liberalizate, cu libertatea de a furniza servicii aeriene pentru orice companie europeană între orice punct din Europa. Și asta, în esență, pentru a sprijini libertatea de circulație, a oamenilor și a cetățenilor în întreaga Europă”.

Oficialii din industria aeronautică susțin, de asemenea, că interdicția, care până în prezent creează o restricție pe o porțiune limitată de rute, nu va fi eficientă în ceea ce privește reducerea semnificativă a emisiilor.

Îi vom face pe oameni de râs cu datele”, a declarat Willie Walsh, șeful global al companiilor aeriene.

Acesta a adăugat:

Dacă am interzice toate zborurile de mai puțin de 500 km în Europa… ar însemna mai puțin de 4% din CO2 în Europa, nu-i așa? Cred că există o percepție că ar fi de 80%. Nu este o soluție”, după cum se menționează în raport.

Pe de altă parte, se pare că lobbyiștii ecologiști se pregătesc acum pentru orice mișcare în industria aviatică în vederea inversării interdicției. Aceștia sugerează că este nevoie de restricții mult mai ample pentru a reduce mai mult emisiile din aviație, scrie presa externă.

Articole asemănătoare

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole