Poliția de Frontieră și-a desemnat campionii la tir.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră al MAI RM
Poliția de Frontieră și-a desemnat campionii la tir.
Mobilier pentru elevii din unitățile școlare din Municipiul Iași.
Mobilierul școlar aferent proiectului derulat prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru Municipiul Iași a fost montat în unitățile școlare. Astfel, cele 26.956 de bănci, 26.956 de scaune, 966 de catedre, 865 de scaune pentru catedre, 449 de dulapuri și 119 cuiere au fost instalate și montate la cele 63 de unități de învățământ preuniversitar din totalul celor 71 din Municipiul Iași, valoarea investiției ridicându-se la peste 14,9 milioane lei.
O altă componentă a proiectului prevede achiziția de mobilier pentru 186 de grupe de grădiniță: 1.038 de măsuțe, 4.145 de scaune, 150 de catedre, 163 de scaune pentru catedre, 54 de dulapuri și 4 biblioteci cu rafturi (2.258.803,26 lei), achiziția fiind în derulare.
Achiziția de mobilier școlar s-a făcut respectându-se cerințele Ministerului Educației, conform Ordinului de Ministru nr. 1203/2022, actualizat, pentru aprobarea reglementării tehnice – „Normativ pentru proiectarea, realizarea și exploatarea construcțiilor pentru școli și licee”, care prevede dimensiunile standard pentru fiecare bancă și scaun, iar întreaga procedură a fost supervizată de Autoritatea de Management din cadrul ministerului de resort.
De menționat este că, așa cum prevede fișa tehnică, atât scaunele, cât și băncile sunt reglabile, în funcție de necesitățile elevilor.
Tot în Ordin se regăsesc și suprafața obligatorie (metri pătrați) alocată fiecărui elev în sala de clasă, precum și distanțele minime la care poate fi amplasat mobilierul școlar (distanța dintre bănci, distanța dintre bancă și perete/fereastră) în sala de clasă.
„A fost mai mult decât necesară efectuarea acestei investiții, în condițiile în care mobilierul din școlile ieșene nu a mai fost modernizat de ani de zile. Mobilierul achiziționat a respectat standardul și prevederile Ministerului Educației, care a specificat și a stabilit norme și standarde așa cum se regăsesc în toate școlile din Uniunea Europeană.
Este adevărat, există și elevi care, din cauza staturii, care găsesc incomode noile dotări. Trebuie găsite soluții și în aceste cazuri, dar eu, ca primar, recomand ca fiecare unitate școlară să se adapteze și să identifice soluții punctuale pentru a le rezolva.
Dar nu trebuie să generalizăm, sunt situații deosebite care-și pot găsi foarte ușor rezolvarea. Per ansamblu, așa cum am discutat și cu directorii de școli, nu există nicio problemă de adaptabilitate și de confort pentru elevii care folosesc acest mobilier școlar.
Trebuie subliniat faptul că nicăieri în Europa achiziția de mobilier școlar nu s-a făcut în funcție de dimensiunile fiecărui elev, în mod pesonalizat, ci după anumite standarde stabilite de specialiști și de ministerele de resort.
Am avut cazuri când unii au reclamat faptul că și scaunele din autobuzele și tramvaiele achiziționate cu fonduri europene nerambursabile au fost considerate «incomode» de unii călători, dar nu trebuie să exagerăm pe subiecte de acest fel, deoarece toate aceste echipamente se construiesc după un anumit standard și nu după particularitățile unuia sau altuia”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Text: Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Iași
Foto: arhiva
„Acasă în siguranță – intervenții specifice pentru reducerea riscului de separare a copilului de familie”.
Asociația Salvați Copiii Iași, în parteneriat cu Direcția de Asistență Socială Iași și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași, anunță lansarea proiectului „Acasă în siguranță – intervenții specifice pentru reducerea riscului de separare a copilului de familie”.
Acest proiect este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2017-2024, și va fi implementat în perioada 1 ianuarie 2025 – 31 decembrie 2027, cu o valoare totală de 9.937.808,09 lei, dintre care 9.887.579,00 lei reprezintă valoarea cofinanțării Uniunii Europene.
Scopul proiectului este de a oferi servicii pentru copii și familii, în vederea prevenirii separării copilului de familie și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială, printr-o abordare multidimensională care integrează prevenirea, intervenția și reintegrarea familială.
Situația de risc de separare de familie se referă la orice circumstanță, acțiune sau lipsă de acțiune care afectează negativ dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială a copilului, fie în cadrul familiei, fie în comunitate, pe o perioadă determinată. Familiile care se confruntă cu dificultăți financiare, sociale sau emoționale pot ajunge în imposibilitatea de a asigura condiții adecvate pentru creșterea și îngrijirea copiilor.
În astfel de cazuri, copiii sunt expuși riscului de a fi plasați în sistemul de protecție specială, o măsură care, deși temporară pentru unii, poate avea efecte semnificative asupra dezvoltării lor emoționale și sociale. Direcția de Asistență Socială Iași are un rol esențial în cadrul proiectului, asigurând sprijin familiilor implicate în creșterea și îngrijirea copiilor aflați în risc de separare de familie.
Protecția specială a copilului reprezintă ansamblu de măsuri, servicii și prestații menite să asigure îngrijirea și dezvoltarea copiilor care, temporar, nu beneficiază de ocrotirea părinților sau a altor persoane responsabile de creșterea lor.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași, are responsabilitatea de a institui măsuri de protecție specială pentru minorii ale căror drepturi au fost încălcate. Indiferent dacă este vorba despre neglijare, abuz sau alte situații care constituie factori de risc pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului are rolul de a proteja copiii de pe raza județului Iași, luând măsuri specifice în acord cu interesul superior al copilului.
Pentru fiecare copil aflat în sistemul de protecție specială, se elaborează un plan de protecție individualizat, care include acțiuni și intervenții menite să îmbunătățească situația ce a condus la instituirea măsurii și reintegrarea copilului în familie, acolo unde planul de intervenție are ca finalitate acest aspect.
Proiectul se adresează unui număr de 266 de copii din municipiul Iași, împărțiți astfel: 252 de copii aflați în risc de separare de familie din cauza vulnerabilităților sociale, economice sau familiale și 14 copii care beneficiază de măsuri de protecție specială și care au ca finalitate în planul de intervenție reintegrarea în familie. Din cei 266 de copii, fac parte și 27 de copii de etnie romă, proiectul urmărind să asigure acces egal și nediscriminatoriu la intervențiile propuse.
În cadrul proiectului „Acasă în siguranță – intervenții specifice pentru reducerea riscului de separare a copilului de familie”, vor fi implementate o serie de intervenții adaptate nevoilor specifice ale copiilor și familiilor acestora. Printre aceste intervenții se numără: consiliere psihologică și suport emoțional, activități educaționale și de sprijin prin programe afterschool, precum și activități non-formale oferite prin programul „Școala Mobilă”. De asemenea, proiectul prevede acordarea de sprijin financiar, consiliere juridică, consiliere vocațională și sprijin educațional, având ca obiectiv reintegrarea a cel puțin 15 copii în sistemul de învățământ. Totodată, părinții vor beneficia de sprijin prin facilitarea accesului la servicii adecvate nevoilor lor, iar familiile vor fi informate cu privire la riscurile asociate consumului de alcool și droguri. Aceste intervenții urmăresc să consolideze relațiile familiale și să promoveze un mediu sigur și stabil pentru copii.
Un element esențial al proiectului îl constituie realizarea unui studiu de cercetare care va analiza măsurile, politicile și programele eficiente de prevenire a separării copiilor de familiile lor. Studiul va documenta bunele practici și va contribui la dezvoltarea unor soluții sustenabile și replicabile pentru sprijinirea copiilor vulnerabili.
Proiectul „Acasă în siguranță – intervenții specifice pentru reducerea riscului de separare a copilului de familie” își propune să genereze un impact semnificativ la nivelul municipiului Iași, urmărind:
În contextul parteneriatului, președinta Asociației Salvați Copiii Iași, Ioana Emanuela Atasiei, consideră că: „La 36 de ani de la adoptarea Convenției ONU cu privire la drepturile copilului, este esențial să subliniem că toți copiii ar trebui să se dezvolte într-un mediu familial caracterizat de liniște, dragoste și înțelegere.
Convenția subliniază importanța rolului pe care părinții și familiile îl au în educarea copiilor și solicită statelor semnatare să asigure că separarea copiilor de părinți se face doar în cazul în care este necesară pentru a proteja interesul superior al acestora. Realizarea acestui obiectiv impune un răspuns național și local ferm, fundamentat pe dovezi și pe perspectivele celor afectați direct.
Este important să identificăm factorii care determină separarea copiilor de familiile lor și plasarea acestora în îngrijire alternativă. În acest context, colaborarea între organizațiile neguvernamentale și cele guvernamentale devine vitală pentru prevenirea separării și transformarea vieților copiilor.
Proiectul de față își propune să abordeze aceste întrebări prin intermediul unei cercetări participative, menite să procure o înțelegere mai profundă a realităților de pe teren în diverse contexte sociale. Analiza de nevoi realizată pentru pregătirea proiectului evidențiază interacțiunea complexă a factorilor care contribuie la separarea copiilor de familii. Aceștia includ, dar nu se limitează la sărăcia extremă ce afectează familiile, provocările geopolitice și impactul schimbărilor climatice. De asemenea, normele sociale care influențează percepțiile de gen și violența, precum și problemele sistemice care limitează accesul familiilor la protecție socială și justiție, joacă un rol semnificativ. Rareori un singur factor este responsabil pentru pierderea îngrijirii copiilor; mai degrabă, este vorba despre o combinație de mai mulți factori care necesită o abordare coordonată și eficientă.”
Asociația Salvați Copiii Iași
Website: www.salvaticopiii-iasi.ro
Direcția de Asistență Socială Iași/Website: https://das-iasi.ro/
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași/
Website: https://dasiasi.ro/
Text: Asociația Salvați Copiii Iași
Foto: arhiva
„Povestea Magdalenei” reprezintă o incursiune vizuală în universul artistic al Magdalenei Rădulescu, una dintre cele mai distinctive figuri ale artei românești.
Titlu: Povestea Magdalenei
Locul de desfășurare: Muzeul de Artă Contemporană, strada Tribunei nr.6
Vernisaj: Vineri, 7 martie, ora 14:00
Perioada: 07.03- 30.04.2025
Curator: Alexandra Goșnescu.
„Povestea Magdalenei” – Expoziție dedicată Magdalenei Rădulescu la Muzeul de Artă Contemporană.
Magdalena Rădulescu (1902-1983) s-a născut la Râmnicu-Vâlcea, dar și-a petrecut anii copilăriei la Constanța. Cu studii de artă la München și Paris, artista a activat în mediul artistic parizian, întâlnind astfel, la Montparnasse, mari artiști ai secolului XX precum Constantin Brâncuși și Alberto Giacometti.
Universul artistei este conturat în proiectul expozițional „Povestea Magdalenei” prin intermediul unei selecții de lucrări de pictură și grafică regăsite în patrimoniul Muzeului Național Brukenthal, o parte semnificativă dintre acestea provenind din donația realizată de soții Eliza și Vladimir Cantaragiu.
Expoziția aduce în prim-plan lucrări reprezentative din diverse etape ale carierei artistei, reflectând influențele sale variate – de la impresionism și expresionism, la avangarda pariziană și inspirația folclorică. Printr-o cromatică vibrantă și o compoziție dinamică, Magdalena Rădulescu a transpus în artă o lume plină de sensibilitate, exuberanță și melancolie.
„Magdalena Rădulescu a reușit să îmbine modernitatea cu tradiția, creând un limbaj vizual unic, unde dansul, portretele și scenele de carnaval devin expresii ale unei realități poetice”, afirmă curatorul expoziției, Alexandra Goșnescu.
Expoziția va rămâne pe simezele Muzeului de Artă Contemporană în perioada 08.03 – 30.04.2025, putând fi vizitată în intervalul 09:00 – 17:00, de miercuri până duminică.
Muzeul de Artă Brașov anunță expozițiile următoare: un dialog între tradiție, memorie și inovație.
Muzeul de Artă Brașov dezvăluie programul expozițional pentru sezonul primăvară-vară, invitând publicul să exploreze o diversitate de perspective artistice. Printr-o selecție variată de expoziții, muzeul aduce în prim-plan atât lucrări din patrimoniul său, care analizează arta postbelică ori simbolistica lecturii în artă, cât și creații contemporane ce investighează memoria urbană și rurală a Transilvaniei.
Vizitatorii sunt invitați să descopere un parcurs cultural captivant, ce combină tradiția cu inovația artistică.
Ca unic spațiu muzeal din județ dedicat artelor vizuale, Muzeul de Artă Brașov are misiunea de a valorifica patrimoniul artistic și de a promova creația contemporană. Programul expozițional din acest an este conceput în conformitate cu strategia de dezvoltare a instituției, implementată din 2023 de managerul Bianca-Maria Bălșan, reflectând identitatea diversificată a muzeului. Prin aceste expoziții, publicul va avea ocazia să descopere atât artiști consacrați, cât și creatori contemporani care explorează teme relevante pentru arta românească și internațională.
În prezent, vizitatorii muzeului pot admira, până pe 16 martie 2025, o selecție valoroasă de portrete din secolul XVIII, reprezentând personalități brașovene, în expoziția „Patriciatul săsesc. O pagină din istoria Brașovului”, bazată pe cercetarea realizată de dr. Radu Popica. Pe durata lunii martie, condiția artistelor din perioada postbelică este pusă în prim-plan în cadrul expoziției „Adela Petrescu: geometria unui vis pictural”, prezentată publicului brașovean cu sprijinul Galeriei Ivan și al familiei Roxandra și Ion Grigorescu. Expoziția include, în premieră, un film realizat de Maria Grigorescu despre viața și personalitatea artistei Adela Petrescu (1927-2019).
„Lectura în artă: între realitate și simbol”, curatoriată de Alexandra Ilnițchi-Ardelean, va fi deschisă pe 20 martie 2025. Aceasta explorează reprezentările lecturii în artă, de la simbol al statutului social și educației la mijloc de emancipare intelectuală și control ideologic. Lucrările expuse din patrimoniul muzeului oferă o incursiune în evoluția acestor simboluri de-a lungul timpului.
„Topografii rescrise”, curatoriată de Alina Șerban, va avea vernisajul pe 10 aprilie 2025. Expoziția reunește patru artiști fotografi brașoveni – Lucian Bran, Mihai Plătică, Horațiu Șovăială și Mihai Șovăială – într-o explorare a peisajului urban și memoriei colective prin intermediul fotografiei. Selecția include imagini din arhive muzeale și colecții personale, oferind o perspectivă inedită asupra orașului.
Expoziția personală a artistului contemporan Bogdan Mihai Radu, curatoriată de Mihai Zgondoiu, va fi vernisată pe 25 aprilie 2025. Artistul sibian, stabilit în Londra, utilizează lumina și culoarea într-o manieră îndrăzneață și dramatică, iar peisajele sale sugerează influențele expresionismului abstract și ale artei lui John Constable.
„Brașov, oraș al artelor”, curatoriată de Alexandra Ilnițchi-Ardelean, va fi inaugurată pe 30 mai 2025, în cadrul Zilelor Muzeului de Artă Brașov. Expoziția reunește lucrările a 20 de artiști care au realizat opere de artă în spațiile muzeului, ca parte a seriei de evenimente Re:Imagine Brașov – Oraș al artelor din anul 2024: Andreea Bărgăoanu, Alexandra Călin, R von K, Ioan Aron Țăroi, Ema Voinescu, Lidia Kuneca, Raluca Morariu, Marcela Rădulescu, Denisa Stoica, Szabó Zelmira, Claudia Bodo, Georgiana Chițac, Iulia Jugaru, Gabriela Marica, Miruna Oana Prunache, Alexandra Ciocan, Natalia Iarmenco, Ștefan Doru Moscu, Gabriela Radu, Victoria Țăroi Galbenu.
Expoziția personală a artistei Diana Serghiuță, deschisă pe 20 iunie 2025, sub curatoriatul lui Mihai Zgondoiu. Artista, originară din Brașov și stabilită în Arad, aduce în orașul natal o serie de lucrări recente, prezentate pentru prima dată publicului local.
Muzeul de Artă Brașov onorează memoria artistului Boros Lajos (1929-2011) printr-o expoziție specială, ce include o selecție de lucrări din colecția familiei și din patrimoniul muzeului, oferind o incursiune în universul său creativ și impactul asupra artei postbelice. Expoziția, curatoriată de dr. Radu Popica, se va deschide pe 8 august 2025.
Muzeul de Artă Brașov invită publicul să descopere aceste expoziții captivante, ce abordează teme culturale profunde și relevante. Pentru informații suplimentare despre programul de vizitare, bilete și evenimente conexe, vizitați site-ul oficial al muzeului și urmăriți paginile de pe rețelele sociale.
Vă invităm să trăiți o experiență culturală unică la Muzeul de Artă Brașov!
Urmăriți activitatea Muzeului de Artă Brașov și pe platformele social media!
Facebook: https://www.facebook.com/MuzeulDeArtaBrasov
Instagram: https://www.instagram.com/muzeuldearta.brasov/
Youtube: https://www.youtube.com/@muzeuldearta.brasov
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/muzeul-de-arta-brasov/
Text și foto: PR Muzeul de Artă Brașov/ Foto deschidere: Diana Serghiuță
Atelier de educație muzeală: Descoperă lumea animalelor!
Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal împreună cu Präparator Raith GmbH și cu sprijinul Consiliului Județean Bihor și al Primăriei Municipiului Oradea, invită elevii să ia parte la ultimele ateliere de educație muzeală Descoperă lumea animalelor. Acestea vor avea loc în 4, 11, 18 și 25 martie 2025, orele 10.00-11.30 și 12.00-13.30, la sediul Muzeului Țării Crișurilor (Str. Armatei Române nr. 1/A).
Activitatea este adresată elevilor cu vârste cuprinse între 6-12 ani și include:
– discuții interactive despre animalele din expoziția Animale din patru continente: Africa;
– exerciții de recunoaștere și memorie vizuală;
– interacțiune tactilă cu diferite tipuri de piele a animalelor;
– exprimarea creativității prin desenarea sau colorarea unor fișe cu animale;
– recunoașterea urmelor de animale.
Programările se pot face la nr. de telefon 0772.081.499, de luni până vineri, între orele 8.30-15.00. De asemenea, acestea vor fi confirmate cu o zi înainte de ateliere, la același număr de telefon. Atelierul se va desfășura cu grupuri de minim 10 și maxim 30 de elevi, iar taxa de participare este de 30 lei/copil și include vizita în expoziția Animale din patru continente: Africa.
Activitățile vor fi organizate și susținute de către Brigitta Szilágyi – curator, Iuliana Mikó – formator și Adrian Gagiu – șef interimar Serviciul Științele Naturii și Muzee Memoriale.
Nu ratați șansa de a explora fascinanta lume a animalelor într-un mod interactiv și educativ, pentru ultima oară!
Text: PR Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal
Video: Percheziții la trei agenți economici bănuiți de evaziune fiscală.
Ofițerii Direcției generală antifraudă a Serviciului Fiscal de Stat din Republica Moldova, sub conducerea Procuraturii pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale (PCCOCS) au efectuat la data de 27 februarie 2025 percheziții la 3 agenți economici bănuiți de evaziune fiscală în valoare de 5,5 milioane lei.
Acțiunile infracționale s-au manifestat prin efectuarea procurărilor fictive de mărfuri având drept scop creșterea cheltuielilor şi diminuarea impozitelor, achitarea salariului sub formă de diurne având scopul eschivării de la plăți la Bugetul public național.
În cadrul perchezițiilor au fost ridicate tehnică de calcul, înscrisuri de ciornă, precum și mijloace financiare în valoare de 200 mii euro.
Investigațiile continuă, timp în care persoanele beneficiază de prezumția nevinovăției, potrivit legii.
Text: PR Serviciul comunicare
Serviciul Fiscal de Stat Republica Moldova
Foto: arhiva
Prima „cârtiță” de pe Secțiunea SUD, 1 Mai – Tokyo, se îndreaptă către punctul de start.
Prima „cârtiță” care va săpa unul dintre cele două tuneluri ale Magistralei 6 de metrou, pe Secțiunea SUD, în cadrul contractului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. – 1Mai-Tokyo”, se îndreaptă spre viitoarea stație de metrou Tokyo, începând din această noapte.
Pentru un utilaj uriaș, agabaritic, așa cum este TBM (Tunnel Boring Machine), pregătirile presupun etape succesive, începând cu transportul la punctul de pornire a săpăturii de tunel (viitoarea stație de metrou Tokyo), continuând cu asamblarea părților componente ale „cârtiței”, care se face în spațiul special amenajat pentru acest proces și terminând cu momentul în care utilajul poate începe activitatea propriu-zisă, săparea tunelului, 24 de ore din 24.
Începând din această noapte, 03 – 04 martie a.c., pe parcursul întregii săptămâni în curs, se vor transporta piesele componente ale TBM. Scutul mecanic, capul de tăiere, care cântărește 128 de tone, este printre primele piese care vor ajunge la viitoarea stație de metrou „Tokyo”.
Perioada montajului pieselor componente, va începe în săptămâna viitoare și va dura aproximativ o lună.
Publicul va fi informat în legătură cu derularea demarării activității TBM prin intermediul comunicărilor oficiale.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 km aceasta va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european.
Pentru informații actualizate: www.magistrala6.ro și https://www.facebook.com/metrorexoficial.ro.
Text: PR Metrorex
Foto: arhiva
Vise mari pentru copii mici: examen Cambridge de Mărțișor la Iași.
Peste 300 de copii din Iași au întâmpinat primăvara cu un examen Cambridge. La sesiunea organizată pe 1 martie la sediul centrului autorizat de examene Cambridge Twinkle Star candidații cu vârsta cuprinsă între 7-12 ani s-au prezentat cu zâmbetul pe buze și cu dorința de a obține certificatul Cambridge corespunzător nivelului pentru care s-au pregătit.
Un număr de 190 de copii au început drumul spre performanță în limba engleză cu examenul Pre A1 Starters, 102 au susținut examenul A1 Movers iar 23 de copii au trecut prin probele de la examenul A2 Flyers.
Testele Cambridge English pentru Young Learners sunt bazate pe teme familiare și se concentrează pe abilitățile necesare pentru a comunica eficient în limba engleză, prin probele de Listening, Speaking, Reading și Writing.
Examenul Pre A1 Starters cuprinde 3 probe: Listening (aproximativ 20 de minute), Reading and Writing (20 de minute) și Speaking (3 – 5 minute), probele de la examenul A1 Movers se desfășoară pe durata unei ore iar examenul A2 Flyers are o durată de 1 oră și 15 minute.
Se consideră că un copil este pregătit pentru examenele Young Learners of English dacă, printre altele, stăpânește un vocabular de 497 de cuvinte la nivelul Pre Starters, 898 la nivelul A1 Movers și 1.411 cuvinte la nivelul A2 Flyers.
Mihnea C. a pășit într-o sală de curs la Twinkle Star în urmă cu mai bine de patru ani, adus de mânuță de mama lui. Patru ani mai târziu, a susținut primul examen din viața lui în același loc, iar emoțiile au fost mai mari pentru mama sa.
“Mă bucur că iubește engleza, el și-a dorit să susțină examenul Cambridge Pre A1 Starters. De Crăciun și-a notat pe o listă câteva lucruri, era prima oară când folosea cuvântul “obiectiv”, și primul pe listă a fost: “examenul Cambridge”. Cel mai mare câștig este că își antrenează curajul și încrederea în sine încă de la o vârstă fragedă, ceea ce îl va ajuta pe viitor”, precizează mama lui Mihnea.
“Sunt mândru de mine și bucuros că am avut șansa asta să susțin examenul, mi-aș dori să mi se îndeplinească dorința și să iau punctaj maxim, 15 steme! Am fost și la simulare în vacanță și am văzut cum este la examen. La pregătire răspundeam mai încet când nu eram foarte sigur, teacher m-a ajutat să îmbunătățesc și azi am fost mai încrezător la Speaking”, exclamă Mihnea.
Certificatele obținute în urma susținerii examenelor Cambridge English A1 Movers și A2 Flyers pot fi folosite pentru echivalarea testului de competență lingvistică la admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de predare a limbii engleze (nivel minim necesar: A1 conform grilei Cadrului European Comun de Referinţă Pentru Limbi Străine), cu un rezultat minim acceptat de 11 scuturi, cu minim 4 scuturi la două competențe și minim 3 scuturi la a treia competență (din 15 scuturi posibile).
Ceea ce recomandă centrele autorizate de examen Cambridge English Qualifications părinților care au copii la examenele Young Learners este să le reamintească acestora că probele sunt colorate și distractive și că vor avea aceleași tipuri de întrebări pe care le-au exersat și la clasă, la cursurile de pregătire pentru examenul Cambridge, deci nu vor avea surprize.
După susținerea examenului, certificatele vor fi disponibile în format fizic în 6-8 săptămâni de la susținerea probelor și vor fi decernate la festivitatea de premiere anuală.
La admiterea în clasa a V-a, într-o clasă cu program intensiv de predare a limbii engleze, este recomandat ca părinții să verifice, direct la școala de care sunt interesați, condițiile de echivalare. Aceasta se realizează numai dacă numărul total al elevilor înscriși în clasă este mai mic sau egal cu numărul de locuri aprobat prin planul de școlarizare al unității de învățământ. În caz contrar, școala poate stabili alte criterii de departajare cum ar fi un test lingvistic distinct.
Următoarea sesiune de examene Cambridge pentru copii va avea loc la Iași pe 27 iunie, cu termen de înscriere până pe 21 mai, sesiune la care centrul de examene Cambridge Twinkle Star așteaptă peste 500 de candidați.
Detalii despre toate examenele Cambridge English organizate la Iași în acest an sunt disponibile pe www.examenecambridge.ro
Text și foto: PR Cambridge Twinkle Star