Beko, lider al pieței europene de electrocasnice, lansează „The Age of Nesting”, un raport care analizează tendințele și impactul pe termen lung al Covid-19 asupra modului în care vom folosi locuințele.
Cercetarea a fost realizată în colaborare cu The Future Laboratory, o agenție londoneză de consultanță specializată în analizarea proiecțiilor și tendințelor, se arată într-un anunț informativ emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.
Dacă înaintea pandemiei, trăiam într-o eră a interacțiunii continue cu cei din jur – în care prezența fizică, legăturile digitale și dorința de a experimenta ne-au captat întregul interes, acum atenția s-a mutat către interior. Casa a devenit, dintr-o dată, spațiu de lucru, școală, sală de sport, restaurant, spital și chiar casă de vacanță. Astfel, oamenii au fost nevoiți să comprime toate planurile de activitate, odată exterioare, în spațiul de acasă. Potrivit raportului „The Age of Nesting”, această migrare către un spațiu mai restrâns va continua, ducând astfel la o nouă eră, cea în care „Acasă devine centrul universului”.
Munca de acasă, creșterea în popularitate a divertismentului în propria locuință și îmbunătățirea confortului sunt doar câteva dintre tendințele care au devenit obișnuințe peste noapte, dar care se vor menține și în următorii 10 ani, transmite PR OXYGEN .
Studiul arată că obiceiurile pe care le vom dobândi în timpul izolării și distanțării sociale, combinate cu viitoarele modificări de comportament, vor transforma fundamental modul în care trăim și cum ne petrecem timpul:
- Revoluția Rurban – grija accentuată față de sănătate, igienă, recuperare fizică și psihică va duce la un exod urban care va relansa suburbiile și zonele rurale, oferind în același timp orașelor oportunitatea de a repune omul în centrul atenției. Tinerii care anterior erau atrași de marile orașe constată că salariile relativ mici, chiriile mari și aglomerația au un impact negativ asupra vieții lor. Astfel, este de așteptat ca generațiile Y și Z să înceapă să se îndrepte către zone rurale și adiacente orașului, în căutarea habitatului ideal.
- Clădirile multifuncționale – imobilele rezidențiale se vor adapta și vor deveni „spații mixte”, capabile să acomodeze diferite tipuri de activități: muncă, relaxare sau joacă. Conform studiului, utilizarea spațiului și funcționalitatea vor fi în topul priorităților pentru noile generații.
- Viața rezistentă la pandemie – preocupările legate de igienă, starea de bine și imunitate vor persista și vor influența, astfel, generațiile viitoare. Casa viitorului este deja privită ca un spațiu care trebuie să fie igienizat și care să ofere siguranță pentru o perioadă lungă de timp. Inovațiile legate de locuințe se reorientează către norme mai stricte de igienă și reducerea expunerii la poluanți și agenți patogeni. Așa cum în unele regiuni ale globului a fost introdusă antecamera pentru spălarea mâinilor – ca urmare a gripei spaniole – intrările în locuințe vor fi dotate cu spații pentru decontaminare, arată raportul.
„Ultimele nouă luni ne-au schimbat viața pentru totdeauna, iar companiile și guvernele au un rol esențial în a ne ajuta să ne adaptăm noii normalități. Locuințele, în special, vor suferi schimbări radicale, pe măsură ce ne punem întrebări asupra modului în trăim și căutăm soluții care să răspundă preocupărilor tot mai mari cu privire la igienă, sustenabilitate și siguranță. Acest raport prezintă tendințele și impactul Covid19 asupra următorilor zece ani și câteva dintre inovațiile care ne vor ajuta să abordăm cele mai mari probleme de astăzi”, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO al grupului Arçelik, din care face parte Beko.
Chris Sanderson, co-fondator al The Future Laboratorym citat de aceeași sursă media, a declarat: „Acum, mai mult ca oricând, companiile și organizațiile trebuie să fie pregătite să ajute omenirea să se simtă în siguranță, susținută și inspirată. Companiile care nu sunt pregătite pentru a face acest pas vor deveni victimele unei schimbări de paradigmă”.
Pentru mai multe informații și pentru a citi raportul complet, vizitați: https://www.arcelikglobal.com/media/5898/beko-the-age-of-nesting.pdf
Istoric Beko
Beko este marca internațională de electrocasnice a Arçelik Group și este prezentă în peste 140 de țări din întreaga lume. Beko este lider al pieței europene de electrocasnice independente și cel mai important brand de electrocasnice din Marea Britanie. Brandul este partener global principal al echipei de fotbal FC Barcelona, partener ce oferă numele echipei masculine de basket Fenerbahçe, precum și Furnizor Oficial al Campionatului European de League of Legends (LEC)
…The Future Laboratory
The Future Laboratory este una dintre cele mai renumite agenții de consultanță în tendințe. Cu programe unice de prognoză a tendințelor, cunoștințe despre consumatori, previziune, strategie de brand și inovație, compania și-a propus să inspire organizațiile viitoare.
…Beko în România
Beko a intrat în portofoliul Arctic în 2003, la scurt timp după preluarea pachetului majoritar al Arctic de către grupul Arçelik. Brandul s-a lansat pe piața din România printr-o gamă completă de electrocasnice, care se diferențiază prin tehnologiile de ultimă oră pe care le integrează și printr-un design modern de produs. De la sub-game de produse special create pentru tinerele familii cu copii (gama Bebeko by Beko, 2005), soluții ingenioase pentru iubitorii de animale (mașina de spălat rufe cu funcția specială PET) sau tehnologia revoluționară cu lumină albastră din gama Beko Smart Blue Line, Beko și-a consolidat poziționarea de brand premium inovator și a devenit una din primele mărci de electrocasnice preferate de români.
Text și foto: PR OXYGEN