sâmbătă, noiembrie 26, 2022
spot_img
AcasăINFO ACTUALITATEPașaportul simplu electronic 2022. Informații utile: Acte necesare, programări online

Pașaportul simplu electronic 2022. Informații utile: Acte necesare, programări online

Fără pașaport în țările aflate în afara spațiului european este imposibil să călătorim.

Prin urmare, pentru a călătorii pe teritoriul țărilor membre UE, cetățenii au nevoie doar de actul de identitate, însă dacă vor să călătorească în țările care sunt în afara spațiului european este absolut necesar să aibă pașaport.

Pașaportul simplu electronic 2022. Informații utile: Acte necesare, programări online

În 2022, procedura de a primi un pașaport electronic simplu s-a simplificat destul de mult. Cetățenii care vor să călătorească se pot programa online pentru a evita timpul de așteptare la petrecut la coadă.

Cine poate primi pașaportul simplu electronic

Paşapoartele simple electronice se eliberează, la cerere, tuturor cetățenilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2005.

Potrivit legii nr. 248/2005, persoanele nu pot primi pașaportul dacă li s-a suspendat dreptul de a călători.

Legea mai spune că, minorii pot călători numai însoțiți de părinți sau de reprezentanții legali, după caz.

Actele necesare pentru obținerea pașaportului în 2022

Persoanele majore care vor să călătorească în țările care se află în afara spațiului european au nevoie de următoare documente pentru eliberarea pașaportului simplu electronic.

– Cartea de identitate valabilă, în original, împreună cu certificatul de naștere în original sau cartea de identitate provizorie după caz.

– Documentul/chitanța în original care face dovada achitării taxei pentru pașaport care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

– Paşaportul anterior, dacă acesta există.

Actele necesare pentru obținerea pașaportului în 2022 pentru copii

Atât pentru copii care au împlinit 14 ani, cât și pentru cei care nu au împlinit sunt necesare următoarele documente:

– Cartea de identitate în original și în termen de valabilitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului

– Certificatul de naştere al minorului, în original.

– Documentul/chitanța în original care face dovada achitării taxei pentru pașaport care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

– Paşaportul anterior, dacă există, după caz.

Atenție! Doar programarea este online

În programarea online se stabilește biroul de Pașapoarte unde se depun documentele și ora exactă la care trebuie să se prezinte o persoană la ghișeu.

De menționat că întârzierea atrage după sine anularea programării online.

Pașaportul electronic simplu se eliberează în 15 zile de la depunerea documentelor, dacă solicitarea a fost făcută în țară. MAI anunță că în prezent pașapoartele simple electronice eliberate în țară pot fi ridicate în 5 zile lucrătoare (acest termen poate varia până la cel mult 10 zile lucrătoare, în funcție de volumul cererilor aflate în curs de soluționare)”.

Pentru mai multe detalii privind lista cu documente accesați acest site:  pasapoarte.mai.gov.ro.

Foto: diaspora

 

RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE