România a depășit în premieră pragul de … milioane de sosiri în unități de cazare turistice 

Date:

Share post:

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane de sosiri în unități de cazare  turistice. Statistica arată așa, după cum putem vedea în celel ce urmează.

  • Aproape 1 milion de de turiști mai mult în România față de 2019, anul de referință pre-pandemic
  • În premieră a fost depășit numărul de înnoptări trecând peste pragul de 30 milioane, peste anul 2019
  • Bibi Touroperator: Voucherele de vacanță au contribuit cu 30% la încasările din turismul intern.

În aceste zile au fost comunicate de către Institutul Național de Statistică datele finale pentru turismul românesc în   2024. Pentru prima dată se depășește pragul de 14 milioane de sosiri în unități de cazare autorizate din România. În 2024 s-a înregistrat o creștere de 4,5% față de 2023 și de 7,7% față de 2019, cu un număr de 14263,7 de sosiri. Practic, în primele 11 luni din 2024 s-a depășit tot anul 2019. În 2024 înnoptările au însumat 30191,2 mii, depășind valorile din 2019 când au fost 29870,4 mii.

Infoutil

Cifrele BIBI Touring Touroperator reflectă această statistică, numărul sosirilor în structuri clasificate de turism fiind cu 8% mai mare față de anul 2023 si cu 10% mai mare față de 2019. Din perspectiva agenției, anul s-a încheiat în creștere, cu vânzări de 11 milioane de euro și un număr de turiști care se apropie de 100.000.

Rezervările prin programul “Înscrieri Timpurii”, instrument care se bucură în continuare de un real succes pentru achiziționarea vacanțelor din timp, a  reprezentat peste 30% din totalul rezervărilor. Reducerile au avut valori cuprinse între 10 și  50%..

Turiștii români au fost mai atenți cu bugetul alocat vacanței, preferând hoteluri mai bine poziționate în piață, cu facilități și servicii multiple în defavoarea duratei sejurului care în unele cazuri a scăzut, ajungând în medie la 4,4 nopți pentru litoral, 3,1 pentru munte – balneo și 3 nopți pentru Delta Dunării.

Din perspectiva touroperatorului, plata cu vouchere de vacanță a reprezentat aproape 30% din ponderea rezervărilor. Mai mult de 90% din totalul voucherelor emise în 2024, în valoare de aproape 2 miliarde de lei, au fost decontate. Cu aceste vouchere au putut fi cumpărate pe lângă pachetul de cazare, masă sau transport în interiorul țării și servicii opționale de tratament sau agrement furnizate de agenția de turism.

Pentru zona de litoral, 35% dintre turiști au preferat unități clasificate de 3 stele și 60% pe cele de 4 și 5 stele, iar pentru zona de munte-balneo proporția a fost constantă, în jur de 45%, atât pentru unitățile de 3 stele, cât și pentru cele de 4 și 5 stele.

În lunile de vară din 2024, creșterea pentru Delta Dunării a fost de aproape 17%, în comparație cu aceeași perioadă din 2023. Numărul de înnoptări a crescut cu aproape 19%. Cele mai solicitate destinații pentru vacanța de vară din Delta Dunării au fost Sulina, Crișan, Mahmudia și Sfântu Gheorghe.

În prima lună din 2025 interesul turiștilor pentru vacanțe în România, se menține atractiv, prin programul “Înscrieri Timpurii”, datorită ofertelor speciale cu reduceri semnificative aplicate în această perioadă a anului.

În topul destinațiilor favorite de vacanță se află…

Riviera Românească continuă să fie în topul destinațiilor favorite de vacanță, rezervările efectuate în ianuarie fiind în creștere ușoară față de anul trecut. Mamaia, Eforie Nord, Neptun-Olimp și Venus acoperă peste 50% din numărul total de rezervări.

Printre tendințele observate se remarcă rezervarea vacanței din timp, cu reduceri care ajung chiar și la 45% din valoarea standard a pachetului. Interesul turiștilor români pentru hotelurile clasificate superior, cu servicii all inclusive și facilități care includ de exemplu accesul la plaja privată a hotelului, reprezintă un alt punct de interes pentru planificarea vacanței. Turiștii vor avea la dispoziție, în 2025, 54 de hoteluri all inclusive cu 12583 camere, față de 11873 din 51 de hoteluri, câte au funcționat pe litoral, în 2024.

Pentru 2025 se remarcă un interes sporit pentru experiențe autentice în natură care permit o interacțiune cu mediul în care evenimentele outdoor reprezintă un stil de viață, departe de activitatea cotidiană. Ecoturismul, din ce în ce mai prezent în planificarea unei vacanțe de familie, câștigă numeroși susținători, protejarea mediului, a valorilor tradiționale și patrimoniului cultural fiind bune practici pentru conservarea mediului și utilizarea responsabilă a resurselor naturale.

“Turismul românesc se află în plin proces de consolidare. Deși e clar că mai sunt multe de făcut, de la OMD-ul național, până la bugete solide, multianuale pentru promovare externă,  politici puternice pentru păstrarea turiștilor români în țară și atragerea turiștilor străini, avem elemente pozitive în ultimul an:

S-au înregistrat 23 de Organizații de Managent al Destinației și am văzut pentru prima dată în ianuarie 2025 o participare înfrățită a OMD-urilor Timișoara, Sibiu, Oradea la târgul de la Viena, unde statul român nu a reușit să fie prezent.  Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile.

Adrian Voican
Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel

O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern. Evenimente culturale și sportive majore cresc peste noapte destinații precum Clujul sau Craiova.  Festivalul internațional George Enescu atrage public de elită și orchestre din toată lumea.

În acest context, Bibi Touroperator lansează la Târgul de Turism al României (20-23 februarie) un concept inovator de poziționare,  pentru a reflecta  evoluția pieței și direcțiile pentru următorii 10 ani. România e în prim plan”, declară Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel.

Provocare pentru 2025

O mare provocare pentru 2025 rămâne turismul de incoming, deschiderea granițelor către Europa prin aderarea completă la Spațiul Schengen fiind o oportunitate pentru creșterea numărului de turiști. Promovarea României la târgurile internaționale de turism este esențială pentru atragerea străinilor pe anumite nișe cum ar fi turismul de sănătate, rural sau circuite culturale. România a fost inclusă în topuri de profil internaționale iar acest lucru corelat cu eliminarea restricțiilor la frontierele UE și acordarea facilităților pentru turiștii străini, ar putea genera un flux de aproape 3 milioane de vizitatori.

Conform Institutului Național de Statistică, în 2024 numărul turiștilor străini care au vizitat România a fost de 2394,9 în creștere față de 2023 cu 10,6% .dar sub nivelul din 2018 când au fost 2785,4 mii. Pentru 2025 se estimează o creștere a incomingului de 10-15% și venituri de peste 1,5 miliarde de euro.

————————————–

Despre BIBI Touroperator

BIBI Touring Touroperator, membru BIBI  Group4Travel, este unul dintre cei mai importanți touroperatori pe piața locală de turism, specializat pentru România, cu o cifră de afaceri a grupului de peste 13 milioane euro. De numele BIBI se leagă implementarea pentru prima dată în România a conceptului “Înscrieri Timpurii”. Bibi este un brand românesc creat cu peste 35 de ani în urmă, cu activități în domeniile turism și HORECA.

Text și foto: PR Consultant în turism Managing Partner
Innovation Travel ,
Vicepreședinte Clubul Presei de Turism – FIJET Romania 

 

 

 

spot_img

Articole asemănătoare

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad: Invitație la cea mai nouă expoziție

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad vă invită la vizionarea expoziții de artă, DE LA SACRU LA PROFAN. Cea mai nouă propunere expozițională organizată sub genericul „Între sacru și profan”...

Care este termenul limită de prezentare a Declarației cu privire la impozitul pe venit

Care este termenul limită de prezentare a Declarației cu privire la impozitul pe venit pentru persoanele fizice. Serviciul Fiscal de Stat din Republica Moldova reamintește că, la data de 30 aprilie 2025 expiră termenul de prezentare a Declarației...

Poliția de Frontieră a lansat Unitatea de Informații privind Pasagerii

Poliția de Frontieră a lansat Unitatea de Informații privind Pasagerii. La data de 17 februarie 2025, Poliția de Frontieră lansează, în premieră, Unitatea de Informații privind Pasagerii (UIP) o subdiviziune care va avea misiunea de a prelucra datele din Registrul cu numele pasagerilor (PNR). 

Mărțișorul Forever, vestitorul zâmbetelor, a revenit

Mărțișorul Forever, vestitorul zâmbetelor, a revenitMărțișoarele Forever sunt din nou vedete pe buzele noastre. Sunteți gata să dăruiți zâmbete în jurul vostru, acum în prag de primavară? Ne bucurăm să vă anunțăm ca, și anul acesta, Aloe Lips este cel mai frumos mărțișor.