Conform celui mai recent studiu, desfășurat în perioada decembrie 2021 – februarie 2022, de către brandul de electrocasnice Morphy Richards, în România, ceaiul a depășit stadiul de remediu folosit ocazional împotriva răcelilor, acesta devenind parte din dieta zilnică sănătoasă.
Deși nu avem o cultură a ceaiului ca în alte țări cu o tradiție de consum, conform studiului, ceaiul este asociat de mulți români cu momentele de relaxare și socializare, se arată într-un comunicat informativ emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.
Românii beau mai mult ceai, de la începerea pandemiei
Studiul arată că declanșarea pandemiei a avut un rol important în schimbarea obiceiurilor de consum de ceai, ponderea respondenților care consumă mai mult ceai decât în anii pre-pandemici egalând-o pe cea a celor care consumau aceeași cantitate și înainte de pandemie. Unul dintre efectele pandemiei a fost mutarea parțială a ritualurilor de relaxare și socializare din oraș în interioul casei. Astfel se explică o creștere importantă a consumului de ceai acasă, pentru relaxare, care apare la 78% dintre respondenți, pe când doar 18,78% au folosit ceaiul exclusiv cu scopuri medicinale, curative.
Adoptarea unui stil de viață sănătos, un factor al creșterii consumului de ceai
Trendul global al opțiunilor alimentare mai sănătoase se manifestă și în rândul consumatorilor de ceai: 8 din 10 români declară că au inclus ceaiul în alimentația zilnică și consumă o ceașcă de ceai sau mai multe în fiecare zi, față de 15% care consumă ocazional sau o dată la câteva zile.
Ceaiul din plante și fructe locale, în continuare preferatul românilor
Pe primul loc în topul preferințelor românilor se află ceaiul din infuzie de plante și flori locale, în timp ce locul doi este ocupat de ceaiul de fructe sau mix aromat, acesta din urmă fiind asociat cu ameliorarea stărilor de disconfort. Doar 6% au declarat că preferă ceaiul negru, promovat drept alternativă la cafea, iar 10% ceaiul verde.
„Consumul de ceai a devenit pentru tot mai mulți dintre români mai degrabă un ritual sănătos de tip „timp pentru mine”, motiv pentru care această industrie s-a dezvoltat în ultimii ani”, declară Morphy Richards, brand de electrocasnice și organizatori ai studiului.
Morphy Richards, un promotor al stilului de viață sănătos, a lansat luna aceasta în România colecția de fierbătoare de apă și prăjitoare de pâine asortate Venture, creată special pentru arta savurării ceaiului, inspirată de eleganța designului britanic.
Lansat în 2021 pe piața din România, brandul de electrocanice Morphy Richards, originar din Marea Britanie și cu o tradiție din 1936, promite să se dedice identificării nevoilor de consum specifice ale românilor și să aducă un nou nivel de confort și eleganță în casele românilor printr-o gamă variată de produse: de la aparate de gătit, cafetiere, fierbătoare de apă, roboţi de bucătorie, soup makere şi prăjitoare de pâine, până la aspiratoare verticale, aparate de curăţat cu aburi, fiare şi staţii de călcat.
Istoric Morphy Richards
Brandul Morphy Richards a început extinderea către Europa de Est la începutul anului 2021, România fiind una dintre primele destinații. În Marea Britanie, conform producătorului, peste 90% dintre casele britanice folosesc produsele sale pentru o varietate largă de activități, de la coacerea perfectă a pâinii și călcarea hainelor până la pregătirea supelor delicioase și igienizarea podelelor. Morphy Richards include o gamă variată de produse, de la aparate de gătit, cafetiere, fierbătoare, roboţi de bucătorie şi prăjitoare de pâine, până la aspiratoare verticale, aparate de curăţat cu aburi, fiare şi staţii de călcat.
Cu o distribuție mare și pe piața mondială, produsele Morphy Richards ce acoperă o varietate de categorii de aparate de uz casnic se regăsesc în multe case din jurul lumii. În fiecare an, peste 5 milioane de produse Morphy Richards sunt vândute, o realizare ce a dus brandul la o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de dolari.
Text și foto: PR GMP