vineri, august 12, 2022
spot_img
AcasăINFO ACTUALITATESoluții smart pentru ”Transport inteligent, Trafic Inteligent!"

Soluții smart pentru ”Transport inteligent, Trafic Inteligent!”

Marți, 16 octombrie 2018, la București a avut loc o conferință internațională, cu o temă de actualitate și anume – ”Transportul Inteligent, Traficul Inteligent”. Evenimentul a reunit peste 150 de participanți, parlamentari, reprezentanți ai Guvernului, Corpului diplomatic, dar și autorități locale, speakeri din străinătate, companii private de transport, IT&C.

Conferința ”Transport Inteligent, Trafic Inteligent” a dorit să vină în sprijinul comunităților locale și să adune la aceeași masă atât reprezentanții forului legislativ, cât și firmele din domeniul transporturilor, prezentând soluții alternative pentru reducerea traficului rutier si a poluării din transport. Iar scopul propus a fost atins.

Lucian Bode, președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură, a precizat, în deschiderea evenimentului, că România înregistrează un decalaj mare față de alte state europene, deși administrațiile publice locale sunt interesate să dezvolte conceptul smart mobility, iar legislația în domeniu sprijină înființarea de parteneriate public-privat, care să ducă la un transport public eficient și o fluidizare a traficului.

Președintele Comisiei parlamentare a punctat ca principale probleme ale transportului public românesc: gestionarea traficului, poluarea aeriană şi fonică, numărul redus de staţii de încărcare pentru autoturismele şi autovehiculele nepoluante, lipsa unei infrastructuri alternative de trafic pentru biciclete.

“Este nevoie de deschiderea şi promovarea parteneriatelor solide pentru dezvoltarea serviciilor de transport inovative. Transportul public trebuie să fie unul verde, curat şi eficient”, a mai precizat Lucian Bode, președintele Comisiei pentru Transporturi a Camerei Deputaților.

Daniel Van Motman, director de trafic management in Amsterdam, a susținut că o soluție eficientă o reprezintă implementarea conceptelor bike sharing și car sharing, care funcționează deja în capitala Olandei.

În sprijinul acestei idei a vorbit și Wijnand Marchal, consilierul economic al Olandei la Bucureşti. Acesta a precizat că,în ţara sa, există în acest moment piste de biciclete cu o lungime totală de 35.000 de kilometri, în condiţiile în care 17 milioane de olandezi trăiesc pe o suprafaţă de aproximativ 42.000 kilometri pătraţi.

Cornel Brezuică, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) a afirmat că, prin programul RABLA PLUS, în România vor fi achiziţionate între 1200 şi 1300 maşini electrice şi hybrid, în comparaţie cu cele 957 cumpărate anul trecut (773 electrice şi 184 hybrid).

Șeful AFM a anunțat că ,”în ceea ce priveşte autorităţile publice locale, este în derulare la momentul actual o sesiune pentru municipiile reşedinţă de judeţ. Bugetul este de 20 de milioane de euro să îşi instaleze aceste prize, aceste instalaţii pentru maşinile electrice, instalaţii cu o putere de minim 50 de KW”, a spus Brezuică.

Venera Vlad, director asociat în cadrul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a punctat că, deşi banca oferă finanţare tuturor solicitanţilor în acest domeniu, peste 70% din finanţările acordate se regăsesc în sectorul privat de transport. Ea a precizat că, pentru perioada 2018-2020, BERD a pregătit un program de 120 milioane euro, iar până acum a primit solicitări din partea a zece operatori de transport public.

Deputatul Ionuț Moșteanu, membru în Comisia de transporturi, a precizat tranșant: ”progresul va veni de la antreprenori, statul trebuie, în primul rând, să nu îi încurce şi, dacă poate,să îi ajute. Statul trebuie să ajute fie cu ajutoare de stat sau facilităţi fiscale, să îi ajute pe producători, fie că sunt producători de baterii, de componente sau de produse finite, mijloace de transport”.

Mercedes-Benz România, partenerul oficial al conferinței, reprezentat de Bogdan Aldea, director marketing și vânzări, a susținut, în prezentarea sa, că ”înlocuirea parcurilor existente de autobuze cu tehnologii moderne, prietenoase cu mediul, reprezintă măsura cea mai facilă de îmbunătățire a mobilității, în centrele urbane”.

Bogdan Aldea a pledat pentru beneficiile autobuzelor cu propulsie pe CNG, cum sunt autobuzele Citaro, amintind de reducerea emisiilor de CO2, capacitatea mare de transport, autonomie ridicata, și un cost mult mai mic, dar si pentru cele electrice si hibrid.

Nicoleta Schroeder, general manager UBER, a declarat, în premieră, că UBER va lansa peste 5 ani, în 2023, transportul cu aparate de zbor de mici dimensiuni (aeronave electrice), care vor putea decola și ateriza de pe clădiri de birouri.

Până atunci, managerul general UBER a anunțat că va integra în aplicație și alte servicii: biciclete electrice, scutere electrice, transportul în comun. ”Dacă transportul în comun este o alternativă mai bună, vrem să puteți cumpăra un bilet prin aplicația Uber. Ne dorim să facem asta și în România”, a mai spus Nicoleta Schroeder.

Specialiști au prezentat la București soluții smart pentru ”Transport inteligent, Trafic Inteligent!

Marți, 16 octombrie 2018, la București a avut loc o conferință internațională, cu o temă de actualitate și anume – ”Transportul Inteligent, Traficul Inteligent”. Evenimentul a reunit peste 150 de participanți, parlamentari, reprezentanți ai Guvernului, Corpului diplomatic, dar și autorități locale, speakeri din străinătate, companii private de transport, IT&C.

Conferința ”Transport Inteligent, Trafic Inteligent” a dorit să vină în sprijinul comunităților locale și să adune la aceeași masă atât reprezentanții forului legislativ, cât și firmele din domeniul transporturilor, prezentând soluții alternative pentru reducerea traficului rutier si a poluării din transport. Iar scopul propus a fost atins.

Lucian Bode, președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură, a precizat, în deschiderea evenimentului, că România înregistrează un decalaj mare față de alte state europene, deși administrațiile publice locale sunt interesate să dezvolte conceptul smart mobility, iar legislația în domeniu sprijină înființarea de parteneriate public-privat, care să ducă la un transport public eficient și o fluidizare a traficului.

Președintele Comisiei parlamentare a punctat ca principale probleme ale transportului public românesc: gestionarea traficului, poluarea aeriană şi fonică, numărul redus de staţii de încărcare pentru autoturismele şi autovehiculele nepoluante, lipsa unei infrastructuri alternative de trafic pentru biciclete.

“Este nevoie de deschiderea şi promovarea parteneriatelor solide pentru dezvoltarea serviciilor de transport inovative. Transportul public trebuie să fie unul verde, curat şi eficient”, a mai precizat Lucian Bode, președintele Comisiei pentru Transporturi a Camerei Deputaților.

Daniel Van Motman, director de trafic management in Amsterdam, a susținut că o soluție eficientă o reprezintă implementarea conceptelor bike sharing și car sharing, care funcționează deja în capitala Olandei.

În sprijinul acestei idei a vorbit și Wijnand Marchal, consilierul economic al Olandei la Bucureşti. Acesta a precizat că,în ţara sa, există în acest moment piste de biciclete cu o lungime totală de 35.000 de kilometri, în condiţiile în care 17 milioane de olandezi trăiesc pe o suprafaţă de aproximativ 42.000 kilometri pătraţi.

Cornel Brezuică, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) a afirmat că, prin programul RABLA PLUS, în România vor fi achiziţionate între 1200 şi 1300 maşini electrice şi hybrid, în comparaţie cu cele 957 cumpărate anul trecut (773 electrice şi 184 hybrid).

Șeful AFM a anunțat că ,”în ceea ce priveşte autorităţile publice locale, este în derulare la momentul actual o sesiune pentru municipiile reşedinţă de judeţ. Bugetul este de 20 de milioane de euro să îşi instaleze aceste prize, aceste instalaţii pentru maşinile electrice, instalaţii cu o putere de minim 50 de KW”, a spus Brezuică.

Venera Vlad, director asociat în cadrul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a punctat că, deşi banca oferă finanţare tuturor solicitanţilor în acest domeniu, peste 70% din finanţările acordate se regăsesc în sectorul privat de transport. Ea a precizat că, pentru perioada 2018-2020, BERD a pregătit un program de 120 milioane euro, iar până acum a primit solicitări din partea a zece operatori de transport public.

Deputatul Ionuț Moșteanu, membru în Comisia de transporturi, a precizat tranșant: ”progresul va veni de la antreprenori, statul trebuie, în primul rând, să nu îi încurce şi, dacă poate,să îi ajute. Statul trebuie să ajute fie cu ajutoare de stat sau facilităţi fiscale, să îi ajute pe producători, fie că sunt producători de baterii, de componente sau de produse finite, mijloace de transport”.

Mercedes-Benz România, partenerul oficial al conferinței, reprezentat de Bogdan Aldea, director marketing și vânzări, a susținut, în prezentarea sa, câ ”înlocuirea parcurilor existente de autobuze cu tehnologii moderne, prietenoase cu mediul, reprezintă măsura cea mai facilă de îmbunătățire a mobilității, în centrele urbane”.

Bogdan Aldea a pledat pentru beneficiile autobuzelor cu propulsie pe CNG, cum sunt autobuzele Citaro, amintind de reducerea emisiilor de CO2, capacitatea mare de transport, autonomie ridicata, și un cost mult mai mic, dar si pentru cele electrice si hibrid.

Nicoleta Schroeder, general manager UBER, a declarat, în premieră, că UBER va lansa peste 5 ani, în 2023, transportul cu aparate de zbor de mici dimensiuni (aeronave electrice), care vor putea decola și ateriza de pe clădiri de birouri.

Până atunci, managerul general UBER a anunțat că va integra în aplicație și alte servicii: biciclete electrice, scutere electrice, transportul în comun. ”Dacă transportul în comun este o alternativă mai bună, vrem să puteți cumpăra un bilet prin aplicația Uber. Ne dorim să facem asta și în România”, a mai spus Nicoleta Schroeder.

Parteneri instituționali ai Conferinței sunt Comisia de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, dar și Asociația Municipiilor din România ( AMR), Asociația Română de Relații Publice ( ARRP), CIO Council, Asociația Vehiculelor Electrice din România ( AVER), companii, printre care, Mercedes Benz România, Automobile Bavaria România, Iveco, Isuzu, BCR ( eGO), SAP, Nissan, UBER, KIA, Swarco, Ford, Get Pony, Toyota, ProCredit Bank, Expert Co2, Capital Estate, Evolio.

Partenerii media ai evenimentului: Agerpres, Național FM, AutoBild, Ziare.com, Business24, Cariere. Evenimentele Jump to SMART-ERomânia sunt organizate de jumptosmart.ro și Ideativa Mind.

 

RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE