Sergiu Botezatu, manager superior de programe USAID Moldova, a menționat în cadrul evenimentului de lansare În premieră, în Republica Moldova a fost lansată o agendă centralizată a evenimentelor cultural-turistice ce urmează a fi organizate în 2018 sub brandul „Pomul Vieții”. Evenimentele comasate împreună vin să promoveze folclorul și tradițiile, vinurile moldovenești, muzica, gastronomia și sportul.
Calendarul include 28 de evenimente, dintre care 60% sunt organizate în afara Chișinăului, pentru orientarea fluxului de călători și către zonele rurale, tranmite IPN. Existența unei astfel de agende, spun autorii, va spori vizibilitatea festivalurilor importante și poziționarea Republicii Moldova ca destinație turistică pe plan local, regional și internațional. Calendarul este parte a campaniei de promovare a turismului peste hotarele țării #Fiioaspetelenostru, mediatizată pe portalul www.moldova.travel, pe rețelele de socializare, în presa locală și internațională, dar și în cadrul expozițiilor de profil.
a calendarului că sectorul turismului are potențial mare de dezvoltare, care poate asigura creșterea economică a țării. O agendă comună a evenimentelor sub brandul turistic „Pomul Vieții” poate contribui la planificarea călătoriilor vizitatorilor străini, dar și a localnicilor, care pot descoperi sau re-descoperi țara. El speră că evenimentul va deveni tradiție, astfel încât și evenimentele din următorii ani să fie incluse, de asemenea, tot într-un calendar.
Andrei Chistol, secretar de stat la Ministerul Educației Culturii și Cercetării de la Chișinău, a salutat inițiativa autorităților de a investi în evenimentele locale. În acest an ministerul de profil a dublat practic finanțarea pentru aceste evenimente. Andrei Chistol și-a exprimat speranța că agenda prezentată va fi un element de referință pentru turiști.
Vitalie Zaharia, director general al Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO), a dat asigurări că anul acesta vor avea loc acțiuni frumoase. „Vom încerca să declarăm acest an un an al ospitalității și vom promova pe toate platformele conceptul: #Fiioaspetelenostru”, a adăugat Vitalie Zaharia.
Diana Lazăr, vicedirector al Proiectul de Competitivitate USAID din Moldova, a remarcat că turismul aduce plus valoare economiei. 30 de turiști în plus generează un nou loc de muncă în economia națională. Calendarul lansat astăzi se adaugă la diversitatea ofertei turistice pe care o are Moldova pe plan internațional, care ulterior va contribui la creșterea calitativă a indicatorilor de performanță în industria turismului.
Menționăm că numai anul trecut, Republica Moldova a găzduit 14 evenimente cultural-artistice de importanță regională, care au atras 150 de mii de vizitatori din întreaga lume.
Ligia Beatrice Vasilescu