Uber, la 27 martie 2019, a prezentat câteva statistici, după un an de la lansarea în București a serviciului de ridesharing cu mașini 100% electrice – Uber GREEN.
- 619 de persoane au utilizat mașinile electrice din cadrul serviciului Uber Green, în primul an
- 128 km este distanța totală a curselor efectuate cu mașinile electrice
- aproximativ 64 de tone de dioxid de carbon ar fi ajuns în atmosferă, dacă distanța nu ar fi fost parcursă cu o mașină electrică*
- 69 de mașini electrice disponibile în aplicație (Renault Zoe, VW e-Golf, Kia Soul, BMW i3, Smart Forfour, VW e-up!), față de 20 de mașini cu cât a început proiectul pilot
- o mașină electrică ajunge la utilizatorii Uber, în medie, în 4 min și 30 sec
- valoarea medie a unei curse cu o mașină electrică este de 20.03 Lei
- cea mai lungă cursă efectuată cu un Uber Green a fost de 170 km.
*conform https://ec.europa.eu, o mașină obișnuită emite, în medie, 118.5 grame de CO2/km
„Proiectul pilot s-a triplat în doar un an de la lansarea serviciului, ceea ce ne motivează să continuăm. Prin Uber Green, un număr record de oameni au avut acces la mașini 100% electrice. Vrem să lucrăm cu autoritățile din România și cu producătorii de mașini pentru a continua să dezvoltăm mobilitatea electrică în România ”, a spus Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România.
Serviciul Uber Green cu mașini 100% electrice a fost lansat în anul 2018, alături de Eldrive. Între timp și alți parteneri s-au alăturat proiectului și au făcut posibilă triplarea numărului de mașini, printre care Volkswagen, 5 To Go, Banca Transilvania sau BCR, se arată într-un anunț informativ.
Parteneriatul cel mai de impact a fost cel cu Volkswagen, prin care șoferii parteneri Uber au acces la prețuri și reduceri competitive pentru modelul Volkswagen e-Golf. În prezent, peste 20% din mașinile Uber Green sunt modele electrice marca Volkswagen.
„Ne bucură interesul crescut pentru soluții de mobilitate ecologică. Putem avea un viitor auto verde doar dacă ne implicăm și ne dorim cu toții acest lucru, fie că vorbim de producători auto, posesori de mașini, pasageri, autorități sau furnizori de soluții de mobilitate, influenți așa cum este Uber. Salutăm acest proiect și vom rămâne aproape de el punând la dispoziție mașini dotate cu cea mai avansată tehnologie din acest domeniu”, a declarat Bogdan Florea, director marcă Volkswagen.
Expoziție
Uber invită iubitorii de artă și tehnologie, sâmbătă, 30 martie a.c., începând cu ora 20:00, la One Night Gallery, unde una dintre mașinile Uber Green va fi transformată într-o instalație de artă, care va include video-mapping și ilustrații interactive realizate de ilustratoarea Ana Bănică. Mașina Uber Green va fi expusă ulterior în curtea casei Monteoru (Calea Victoriei 115), iar accesul este liber.
Scurt istoric
Misiunea Uber este să creeze oportunitate prin mișcare. A demarat în anul 2010 prin rezolvarea unei probleme simple: cum poți comanda o cursă doar prin atingerea unui buton? Peste 10 miliarde de curse mai târziu, au apărut noi produse care să ducă oamenii cât mai aproape de destinație, menționează PR Urber. Uber este o platformă care oferă lumii noi posibilități, schimbând modul prin care oamenii, mâncarea și lucrurile se deplasează în orașe.
Foto: Pixabay