Hotelurile încadrate în categoria „de lux” au mare căutare în rândul turiștilor cu pretenții.

Bucureștiul nu este doar un oraș în care poți descoperi locuri pline de istorie, este și o capitală europeană care s-a dezvoltat în linie cu ceea ce s-a întâmplat în plan internațional, adoptând obiceiurile „lumii bune”. Dacă ne raportăm la numărul de locuitori pe care îi are Capitala României, atunci Bucureștiul este al șaptelea cel mai mare oraș din Uniunea Europeană. Într-o astfel de metropolă extravaganța nu avea cum să lipsească.

Industria luxului din România cunoaște anual creșteri de cel puțin trei procente. Cele mai spectaculoase afaceri din acest domeniu sunt dezvoltate în București, orașul care începe să atragă și acel tip de turist pentru care cumpărăturile reprezintă ingredientele unei vacanțe de succes. În plus, industria hotelieră de lux are clienți tot mai mulți din rândul persoanelor obișnuite cu un anumit standard al serviciilor.

Genți, parfumuri, haine de brand

Louis Vuitton, celebrul confecționer de geamantane pentru nobilii secolului al XIX- lea, este cel mai bun exemplu atunci când vine vorba despre industria luxului. Astăzi, magazine deschise sub acest brand există în multe orașe ale lumii, inclusiv la București.

Compania de lux a intrat pe piața locală în anul 2008 și de atunci își comercializează și în România produsele ediție limitată sau produsele realizate pe comandă specială. Faptul că firma activează în țara noastră de mai bine de un deceniu arată că există piață pentru gențile sale care se vând cu prețuri ce pleacă de la 150 de euro și pot ajunge la zeci de mii de euro.

Hotelurile încadrate în categoria „de lux” au mare căutare în rândul turiștilor cu pretenții.

În decembrie 2013, Dolce & Gabbana și-a deschis primul său boutique din România. Cum era de așteptat, a fost aleasă tot o locație din București. Hainele create de Domenico Dolce şi Stefano Gabbana, dar și celelalte produse de lux scoase sub această marcă au foarte mulți adepți printre pasionații de branduri.

O altă marcă de lux, Gucci, are și ea prezență semnificativă pe piața din București. Magazinul brandului de lux a fost deschis în regim franciză de către o familie de investitori români, iar până acum afacerile s-au dovedit unele profitabile înregistrând creșteri de la un an la altul.

Haine, parfumuri, genți, pantofi, ceasuri, aproape toate brandurile de lux și-au făcut simțită prezența și în România. Multe dintre ele dețin afaceri de succes pe plan local, dovedind faptul că industria de lux, deși este una de nișă, cunoaște o extindere semnificativă.

Industria hotelieră pune umărul la dezvoltarea luxului

Nu doar produsele de lux sunt căutate pe piața din București. La fel de căutate sunt și serviciile, în această categorie încadrându-se și o parte din industria hotelieră din Capitala României.

Unul dintre cele mai spectaculoase hoteluri de lux din București este Carol Parc. Hotelul impresionează atât prin imobilul în care este deschis, cât și prin mobilierul de lux cu care sunt dotate camerele. Și gama serviciilor pe care le pune la dispoziția clienților săi intră tot în categoria lux.

Prezent de 20 de ani pe piața din România, JW Marriott Bucharest Grand Hotel este o altă locație care se încadreză în categoria celor de lux. Dotat cu șase restaurante, cu 12 săli de conferință și cu 402 camere cu seif, hotelul asigură transportul de la și spre aeroport. De asemenea, la cererea clienților, pune la dispoziția acestora limuzine de lux cu care se pot deplasa în diferite locații.

Situat chiar în apropierea Teatrului Național, Hotelul InterContinental rămâne o clădire simbol pentru București.

Inaugurat în anul 1971, InterContinental a avut ca destinație inițială cazarea turiștilor străini care veneau în România. Chiar dacă au trecut atâția ani de la deschiderea sa, hotelul continuă să stea în linia întâi a industriei de profil.

 

Industria luxului crește an de an.

Cei care iubesc extravaganța nu au cum să rateze ofertele pe care restaurantele de lux din Capitala României le pun la dispoziția clienților săi.

Casa Capșa, un restaurant cu o tradiție care începe în anul 1874, și-a clădit un nume sinonim cu extravaganța, luxul, opulența. Dacă acum un secol, Casa Capșa era singurul loc din București în care bogații se puteau delecta cu caramele, bomboane fondante și ouă din ciocolată aduse tocmai din Viena, și acum restaurantul oferă servicii de lux accesibile doar celor cu dare de mână.

Tot în categoria de lux putem încadra și restaurantul pe care celebrul bucătar Joseph Hadad l-a deschis la București. Datorită preparatelor care poartă „semnătura” cunoscutului chef, localul reușește să-i atragă pe iubitorii mâncărurilor fine.

Din Bucureștiul extravanganței nu are cum să lipsească un restaurant dedicat preparatelor tradiționale românești.

Restaurantul Casa Doina intră în această categorie. În acest local, vinurile din cele mai cunoscute podgorii din țară se combină armonios cu bucătăria tradițională dând naștere unor evenimente unice în viața celor care trec pragul restaurantului.

Autor: Ștefania Enache
Foto: Corina Gheorghe