Anul acesta, călătoriile revin în forță

Date:

Share post:

Un nou studiu realizat de Accor, lider mondial în domeniul ospitalității, relevă optimismul cu privire la revenirea călătoriilor în 2022, călătorii intenționând să cheltuiască în medie cu 39% mai mult pe călătorii în 2022 decât în 2019 și să facă în medie patru călătorii în acest an.

Prin urmare, călătoriile revin în forță, după cum se relevă într-un amplu material, emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.

Studiul a intervievat 6.000 de persoane din cinci țări – Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia și Rusia – despre preferințele și dorințele lor în materie de călătorii. Rezultatele au fost favorabile și indică aprecierea pentru călătorii și timpul dedicat vacanței, mai mult ca niciodată. În ciuda recentelor bariere puse de variantele Delta și Omicron, peste 80% dintre respondenți intenționează să călătorească în 2022. Aceștia doresc să călătorească mult și, după doi ani de restricții, vor să cheltuiască sume semnificative.

Acest studiu face parte dintr-un raport aprofundat privind tendințele de călătorie în Europa de Nord, publicat de Accor, care examinează modul în care schimbările de comportament post-Covid vor influența modul în care călătorim, trăim, lucrăm și ne petrecem timpul liber în 2022 și în viitor.

Întoarcerea la natură

Dorința de a evada către destinații însorite a crescut, întrucât vacanțele pe plajă se află în fruntea listei de dorințe pentru călătorii în 2022, 33% dintre respondenți planifică escapade la soare și nisip. Se așteaptă ca citybreak-urile (26%) să revină, pe măsură ce prinde contur din nou chemarea culturii cosmopolite. Întoarcerea la natură continuă, accentuată de Omicron. Cercetarea pre Omicron a indicat că unul din cinci (20%) a căutat evadări la țară, dar recenta creștere a pandemiei a dus la o dorință crescută pentru evadarea din spațiul urban, cu 30% dintre călători care caută vacanțe în natură în 2022.  Omicron ne-a dublat dorința de a ne explora propria țară – la sfârșitul anului 2021, doar 14% dintre călători plănuiau vacanțe prelungite (”staycation”), iar la începutul anului 2022, acest număr s-a dublat la 28%.

În general, 25% dintre respondenți sunt mai predispuși la staycation-uri ca urmare a Omicron. După doi ani dificili, 14% dintre europeni aspiră la luxul absolut și plănuiesc călătoria vieții lor pentru a compensa toate călătoriile pierdute în anii pandemiei.

Priorități de călătorie

Italia a fost identificată ca fiind destinația numărul unu pentru călătorii din Europa. În plus, 55% dintre cei intervievați intenționează să își mențină călătoriile în Europa, iar dintre cei care doresc să exploreze dincolo de granițele continentului, 13% plănuiesc călătorii în America de Nord și 11% în Asia de Sud-Est. 30% dintre persoane planifică și rezervă în mod activ călătorii pentru prima jumătate a anului, 50% pentru a doua jumătate a anului și aproape unul din cinci (17%) rezervă deja călătorii pentru 2023.

Studiul evidențiază un apetit pronunțat pentru călătorii, însă prezintă, totodată, și schimbările anticipate. 1 din 5 respondenți  (22%) spune că prioritățile de călătorie vor fi diferite după pandemie. Flexibilitatea rezervărilor și standardele sanitare ridicate se află în fruntea listei de lucruri pe care europenii le așteaptă ca fiind “must have” în 2022 și după această dată. 31% doresc standarde de sănătate și siguranță mai clare, iar 1 din 5 (19%) ar fi dispus să plătească mai mult pentru o cameră de hotel dacă aceasta ar deține un premiu recunoscut pentru curățenie, cum ar fi eticheta globală ALLSAFE a Accor pentru sănătate și igienă.  30% doresc mai multă flexibilitate în ceea ce privește modificarea rezervărilor.

Tehnologia, un rol cheie

Tehnologia va juca, de asemenea, un rol semnificativ în oferirea unei experiențe de călătorie mai ușoare din punct de vedere al contactului, 23% dintre călătorii europeni așteaptă mai multe opțiuni de plată fără contact și 17% doresc o creștere a tehnologiei hoteliere, de la servicii pentru clienți prin WhatsApp până la îmbunătățiri în calitatea și funcționalitatea televizoarelor din camerele de hotel. Oamenii vor să călătorească, dar vor și să fie în siguranță, iar acum se adaptează la faptul că cele două pot coexista. Având în vedere incertitudinea din ultimele luni, reasigurarea, atât în ceea ce privește siguranța, cât și flexibilitatea, este o necesitate pentru călătoriile din 2022 și dincolo de această perioadă.

Modul în care călătoresc oamenii este, de asemenea, în curs de schimbare. 16% se anticipează mai puține călătorii cu avionul în 2022, 18% prevăd o revenire a călătoriilor cu trenul și cu mașina, iar 13% se așteaptă ca planificarea de multiple călătorii în același interval să continue ca standard în 2022, oferind călătorilor siguranța că cel puțin una dintre călătorii ar trebui să se desfășoare conform planului.

Un lucru pozitiv întâlnit în anii Covid este creșterea gradului de conștientizare a sustenabilității ca fiind un aspect prioritar. Sustenabilitatea și impactul călătoriei asupra climei și a planetei reprezintă acum un factor pentru 87% dintre oameni. Acest lucru influențează alegerea destinației, a modului de a ajunge acolo, a cazării și a activităților pe care le pot întreprinde în timpul călătoriei.

Mindful Travel

Mindful Travel va fi o tendință majoră în 2022. Rolul emoțional și experiențial al călătoriilor are, de asemenea, mai multă importanță acum decât oricând. 66% dintre participanții la studiu sunt de acord: “Una dintre cele mai mari priorități ale mele atunci când plec în vacanță este să-mi sporesc bunăstarea mentală și să las stresul în urmă”.  După doi ani de restricții, zicala “schimbarea este la fel de bună ca odihna” nu a fost niciodată mai adevărată. 67% sunt de acord: “Faptul că mă aflu într-un loc diferit îmi permite să-mi limpezesc mintea și să restabilesc ordinea în viața mea”.

Opinie specialist

Comentând rezultatele și raportul, Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Accor Northern Europe, a declarat:

“Covidul nu a diminuat dorința noastră de a călători, ci a complicat procesul. Chiar dacă unul din cinci respondenți a trebuit să anuleze sau să amâne o călătorie din cauza variantei Omicron, oamenii sunt încă hotărâți să călătorească și să cheltuiască cu 39% mai mult decât în 2019. Anul trecut, călătoriile au fost spontane, adesea rezervate și efectuate în câteva zile. Acum, post Omicron, oamenii planifică și rezervă deja călătorii pentru următorii trei ani. Ei au multe de așteptat și de recuperat în 2022.”

Este clar că prioritățile s-au schimbat în ultimii doi ani. Sustenabilitatea contează mai mult ca niciodată în deciziile pe care le iau oamenii.  Echilibrul dintre viața profesională și cea privată nu mai este doar un slogan, iar călătorii au o nouă conștientizare a impactului pozitiv pe care călătoriile îl au asupra bunăstării lor. De fapt, două treimi dintre noi doresc să călătorească pentru a-și îmbunătăți sănătatea mentală.  Ne așteptăm ca această tendință de îmbunătățire, de conștientizare și de bunăstare să facă parte din experiența de călătorie pentru anii următori, accelerată de oportunitățile pierdute de Covid. Călătoriile s-au întors, experiențele s-au întors, iar Europa începe anul 2022 cu optimism.”

Metodologie

– Cercetarea este un sondaj de opinie general al populației realizat pe 6.000 de adulți din Europa de Nord. Eșantionul de sondaj din Marea Britanie a fost de 2.000 de persoane în întreaga țară și de 1.000 de persoane pe fiecare altă piață – Olanda, Germania, Polonia și Rusia.

– Cercetarea a fost realizată de OnePoll între 22 septembrie și 18 octombrie 2021 și o cercetare suplimentară s-a realizat între 14 și 21 ianuarie 2022 post Omicron.

Text: OneTouch PR

Foto: Lorri Lang de la Pixabay

spot_img

Articole asemănătoare

Cum ar fi să trăim o stare de bine permanentă ? O soluție …

Cum ar fi să trăim o stare de bine permanentă ? O soluție ... Sunteți invitați sâmbăta 27 APRILIE...

Una dintre cele mai importante competiții de bridge din Europa are loc la … Foto

Una dintre cele mai importante competitii de bridge din Europa are loc la .... Pentru a afla unde citim în continuare informațiile de azi, la Infoanunț. 

Noul tren Metropolis produs de Alstom Transport SA a sosit la Depoul …

Noul tren Metropolis produs de Alstom Transport SA a sosit la Depoul ... Pentru a afla mai multe amănunte în acest sens, citim articolul care urmează.

Exclusiv: Câteva dintre cele mai singure investiții pentru viitor

Exclusiv: Câteva dintre cele mai singure investiții pentru viitor. Care sunt acestea, în textul pe care îl redăm în continuare la Infoanunț.