Ministerul Finanțelor de la Chișinău a inițiat un concurs pentru selectarea reprezentanților mediului academic specializat în audit și mediul de afaceri. Condițiile privind participarea la concurs se găsesc prezentate pe site-ul oficial al ministerului. Concursul este inițiat în vederea asigurării procesului de constituire a Comitetului de supraveghere a auditului, conform prevederilor pct. 7 al Hotărârii Guvernului nr. 807/2018, se arată într-un comunicat de interes public.
Dreptul de a participa la concursul pentru selectarea reprezentanților mediului academic specializat în audit și mediul de afaceri îl dețin persoanele care corespund următoarelor criterii:
- este nepractician
- studii superioare în domeniul economic sau juridic;
- vechime în muncă de cel puţin zece ani în domeniul economic sau juridic/educației în domeniul auditului;
- capacitatea de a analiza sub diferite aspecte şi de a aplica această analiză în procesul decizional;
- cunoașterea limbii române;
- capacitatea de a comunica eficient în timpul discuţiilor, precum şi de a formula în scris obiecţii şi propuneri asupra proiectelor de acte normative examinate şi opinii asupra problemelor discutate în scopul luării deciziei finale;
- soțul/soția, rudele de pînă la gradul al II-lea, inclusiv, afinii de gradul I nu sunt auditori, acţionari/asociați, membri ai organului executiv al entităţilor
de audit, confirmat prin declarația pe propria răspundere;
nu are antecedente penale, fapt confirmat prin cazier judiciar.
În procesul selectării reprezentantului mediului de afaceri reprezintă un avantaj:
- deținerea certificatului de calificare al auditorului;
- deținerea certificatului internațional în domeniul contabilității și auditului;
- vechime în muncă de cel puțin 5 ani în calitate de auditor/director financiar/contabil-șef;
cunoașterea limbii engleze.
Dosarul de concurs
Persoanele interesate urmează să depună personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care conține:
- cerere de înscriere la concurs
- scrisoare de motivare
- copia buletinului de identitate
- copia diplomei de studii superioare/masterat/doctorat
- copia carnetului/carnetelor de muncă
- Curriculum vitae
- declarația pe propria răspundere privind soțul/soția, rudele de până la gradul al II-lea, inclusiv, afinii de gradul I nu sunt auditori, acţionari/asociați, membri ai organului executiv al entităţilor de audit;
- cazierul judiciar.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs este 14 septembrie 2018, ora 16.00.
NOTĂ: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail (datele sunt prezentate pe pagina oficială), această prevedere se aplică la data desfășurării concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
Stelly Rusnac
Foto: Pixabay.com