În starea de urgență, peste 50% dintre tinerii din România și-au pierdut încrederea și motivația în propria persoană

Date:

Share post:

Echipa Vreau să Fiu Antreprenor și Insights din cadrul Romanian Business Leaders face publice primele date din cadrul studiului Insights PulseZ, un barometru național menit să identifice reacțiile și comportamentele tinerilor în perioada stării de urgență, se arată într-un anunț informativ emis spre difuzare redacției INFO ANUNȚ.

Potrivit studiului Insights PulseZ, peste 60% dintre tinerii din România s-au plictisit acasă în perioada stării de urgență, iar 56% dintre ei și-au pierdut încrederea și motivația în forțele proprii.

În plus, întreruperea bruscă a activităților cotidiene a condus la dezechilibre emoționale pentru unii dintre ei. În total, studiul Insights PulseZ a identificat 19 probleme cu care s-au confruntat tinerii în perioada stării de urgență. Mai bine de 50% au simțit lipsa socializării față-în-față, iar aproximativ 35% dintre ei au admis că au avut stări emoționale fluctuante și s-au simțit obosiți, dupîă cum transmite Insights și Vreau sa fiu Antreprenor.

,,Cu toate că tehnologia face parte din viața noastră, iar tinerii sunt obișnuiți să petreacă destul de mult timp în mediul online, răspunsurile pe care ei le-au avut la întrebările noastre arată că lipsa interacțiunii față în față îi determină să își piardă motivația și încrederea. Mulți tineri au recunoscut că s-au adaptat destul de greu, au avut probleme cu somnul, au simțit lipsa exercițiilor fizice și unii dintre ei nu au fost prea încântați de calitatea cursurilor online la care au fost nevoiți să participe”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Cât au petrecut tinerii în online și pe ce canale în perioada stării de urgență?

44% dintre tinerii din România au petrecut peste opt ore pe zi în online, în timp ce doar 10% au petrecut mai puțin de trei ore. 33% dintre ei au învățat pentru școală și tot atâția au optat să urmărească diverse filme sau seriale online. Un procent mai mare a fost identificat în rândul celor care au participat la cursuri online, mai bine de 40% au optat pentru o astfel de activitate.

1 din patru tineri a ales să își petreacă timpul cu precădere pe platformele de social media sau să consume conținut de pe canalele de streaming online.

Dintre platformele preferate Instagram a fost cea mai populară cu 6 din zece tineri care au consumat sau creat conținut. 1 din 2 tineri români au preferat să se uite pe YouTube în timp ce aproximativ 1 din 4 tineri a folosit TikTok marcând astfel intrarea platformei de social media în Top 5 cele mai folosite platforme în România de către tinerii între 16-24 ani.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al genului, regiunii și mediului urban-rural. Pe langă informații despre starea emoțională și activitățile tinerilor din perioada stării de urgență, studiul mai cuprinde informații și despre:

  • comportamentul în online și de consum al tinerilor din perioada stării de urgență,
  • preferințele și atitudinile tinerilor cu privire la consum, școală și antreprenoriat
  • ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională, menționează aceeași sursă media.

Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de către echipa Vreau să fiu Antreprenor și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen Communications, Loopaa Marcom, Brandocracy și Wisemetry.

Istoric Vreau sa fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.

 Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel atât dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business în timp ce aducem plus valoare firmelor românești de toate dimensiunile pentru a susține dezvoltarea economică. A organizat 8 bootcampuri până acum iar proiectul a primit anul trecut premiul pentru Top 10 programe globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.

și Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

Foto și text: Insights și Vreau sa fiu Antreprenor

spot_img

Articole asemănătoare

Primii fulgi de zăpadă au sosit! Poliția de Frontieră vine cu recomandări pentru o călătorie sigură

Primii fulgi de zăpadă au sosit! Poliția de Frontieră vine cu recomandări pentru o călătorie sigură. Odată cu primii...

Reduceri de până la 50% pentru vacanțele din 2025, la Târgul de Turism al României

Reduceri de până la 50% pentru vacanțele din 2025, la Târgul de Turism al României. Pentru ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, 21-24 noiembrie 2024

Invitație la la vizionarea unui nou film din cadrul proiectului KineDok powered by One World Romania

Invitație la la vizionarea unui nou film din cadrul proiectului KineDok powered by One World Romania. KineDok este un program unic în Europa

Noii miniștri au depus jurământul la Chișinău

Noii miniștri au depus jurământul de învestire în funcție, la Chișinău. Mai multe amănunte, în cele ce urmează.