Primul pas în „Integrarea copiilor cu dizabilități în școlile generale”, la Chișinău

Date:

Share post:

Începând din a doua jumătate a luni ianuarie, peste 400 de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES) vor avea acces la educație în 20 de școli în care infrastructura a fost adaptată pentru ei. Totalurile proiectului „Integrarea copiilor cu dizabilități în școlile generale”, finanțat de Guvernul Japoniei, a fost făcut public astăzi, 29 ianuarie a.c., după cum transmite IPN.

În scoli au fost create spații adecvate includ cabinete de kinetoterapie, psiholog și logoped. Au fost montate rampe de acces, uși mai largi, bare de sprijin și au fost amenajate grupuri sanitare pentru persoane cu abilități locomotorii reduse. De asemenea, cadrele didactice și părinții au fost instruiți în domeniul educației incluzive.

Igor Șarov, secretar de stat la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, a menționat că în continuare vor fi reabilitate 23 de școli din circumscripție, șase dintre care urmează a fi finalizate în acest an.

Masanobu Yoshii, ambasador al Japoniei în Republica Moldova, a spus că atât Japonia, cât și Moldova sunt țări lipsite de resurse naturale, însă ambele au resurse umane, care sunt cele mai importante și care trebuie valorificate. Educația și sănătatea sunt foarte importante, iar Guvernul Japoniei susține partenerii din Moldova în asigurarea unei calități a vieții mai bune pentru cetățeni.

Anna Akhalkatsi, manager de țară al Băncii Mondiale, a remarcat că și mai departe instituția va susține proiecte care vor contribui la crearea infrastructurii școlare pentru copii cu dizabilități. Potrivit domniei sale, proiectul mai sus menționat este un pas important pentru promovarea incluziunii copiilor în școli, iar cel mai important este că aceste 20 de școli vor arăta altor entități cum lucrează fenomenul de integrare socială.

Mircea Eşanu, director executiv al Fondului de Investiții Sociale din Moldova, instituție coordonatoare a grantului, în realizarea proiectului un rol extrem de important l-au avut administrațiile publice locale, primarii, părinții, dar și pedagogii care lucrează cu copiii cu cerințe educaționale speciale. Anume acești subiecți sunt cei care pot asigura continuitatea fenomenului de incluziune în Republica Moldova.

Pentru implementarea proiectului, Guvernul Japoniei a oferit un grant în valoare de 2,86 milioane de dolari SUA prin Fondul de Politici de Dezvoltare a Resurselor Umane (PHRD), administrat de Banca Mondială și gestionat de Fondul de Investiții Sociale din Moldova. Menționăm că acesta a fost deja implementat în perioada 2014-2017.                                                                                                                        (Ligia Beatrice Vasilescu)

spot_img

Articole asemănătoare

Nou: Dulciuri și jucării contrafăcute, în valoare de 700.000 lei, reținute de inspectorii vamali. Foto

Nou: Dulciuri și jucării contrafăcute, în valoare de 700.000 lei, reținute de inspectorii vamali. Mai multe amănunte în materialul de azi la Infoanunț.

Wps! Deși sunt înfierbântați la propriu, românii rezervă cazarea dorită pentru Crăciun și Revelion

Wps! Deși sunt înfierbântați la propriu, românii rezervă cazarea dorită pentru Crăciun și Revelion. Pe principiul vara sanie și iarna ... românii își programează deja următoarea vacanță din anotimpul rece.

Atenție! Restaurantele, serviciile de alimentație și agențiile imobiliare sunt obligate să conecteze echipamentele de casă și de control la SIA „MEV”

Atenție! Restaurantele, serviciile de alimentație și agențiile imobiliare sunt obligate să conecteze echipamentele de casă și de control la SIA „MEV” până la 01 octombrie 2024, în Republica Moldova.

Muzeul de Artă ARAD și instalația performativă BORN(E) în spațiul Kinema Ikon

Muzeul de Artă ARAD și instalația performativă BORN(E) în spațiul Kinema Ikon. Despre aceasta vorbim în celel ce urmează, azi, la Infoanunț.