sâmbătă, noiembrie 26, 2022
spot_img
AcasăINFO ACTIUNERecomandări pentru persoanele care vor petrece sărbătorile naționale în afara Republicii Moldova

Recomandări pentru persoanele care vor petrece sărbătorile naționale în afara Republicii Moldova

În ajunul sărbătorilor naționale, „Ziua Independenței” și „Limba noastră”, când o mare parte din cetățenii Republicii Moldova și-au planificat vacanțe peste hotare, Poliția de Frontieră vine cu unele recomandări.
Pentru început, rugăm toți cetățenii care doresc să plece în străinătate, să verifice valabilitatea și statutul documentului de călătorie, cu care intenționează să traverseze frontiera de stat. În cazul în care planificați să mergeți în călătorie cu copiii minori, asigurați-vă că ați perfectat pașaportul acestora (certificatul de naștere nu este act de călătorie)”, după cum precizează Secția Relații Publice a Inspectoratului General al Poliției de Frontieră al MAI RM.
Dacă în timpul pregătirilor pentru plecări în străinătate nu sunteți siguri care sunt actele necesare traversării frontierei de stat, nu ezitați să contactați Linia Verde: +373 (22) 259-717 sau consultați rubrica CONDIȚII DE CĂLĂTORIE de pe site-ul instituției www.border.gov.md.
La fel, informații despre regulile de intrare în statul de destinație vă pot comunica reprezentanții MAEIE www.mfa.gov.md.
Pentru a evita formarea rândurilor și pentru a nu permite creșterea considerabilă a timpilor de așteptare, recomandăm cetățenilor să diversifice alegerea punctelor de trecere pentru traversarea frontierei de stat. Menționăm că sunt deschise spre circulație cu România șapte puncte de trecere, iar cu Ucraina – 33 de puncte de trecere.
Situația reală la trecerea frontierei de stat poate fi vizualizată pe TRAFIC ONLINE (https://border.gov.md/camere-web), se arată în comunicatul media emis spre difuzare redacției Info Anunț.
În această perioadă, polițiștii de frontieră lucrează în regim intensiv:
🛂 În punctele de trecere a frontierei de stat (PTF):
✔ a fost stabilit un mecanism de lucru cu lucrătorii vamali, prin sincronizarea numărului de locuri de muncă și angajați în PTF, a timpilor de perfectare și schimbului de date privind fluxul în PTF, acțiuni comune la apariția unor situații specifice și de criză;
✔ folosirea la maxim a infrastructurii PTF-urilor (deschiderea suplimentară a pistelor de control);
✔ asigurarea cu tehnică specială de control staționară și mobilă;
✔ cooperarea cu autoritățile de frontieră și vamale din statele vecine pentru a nu admite ambuteiajele;
✔ utilizarea tuturor instrumentelor de informare a călătorilor despre situația în PTF-uri (suntem și pe TELEGRAM – https://t.me/politiadefrontiera).
Text: Filip Gheorghe
Foto: Secția relații publice
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră al MAI RM
RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE