miercuri, octombrie 5, 2022
spot_img
AcasăUncategorizedCe relevă studiul național de audiență a mass-media efectuat de CIJ ?

Ce relevă studiul național de audiență a mass-media efectuat de CIJ ?

Principalele surse de informare pentru cetățenii Republicii Moldova sunt televiziunea și Internetul, la care apelează 67,8% și, respectiv, 61,3% dintre consumatorii de informație. Mai rar, cetățenii ascultă posturile radio sau citesc ziare. Datele se conțin în studiul de audiență, elaborat de către Serviciul Independent de Sociologie și Informații „Opinia” și prezentat de către Centrul pentru Jurnalism Independent.

Olga Danii, directorul „Opinia”, a declarat la 19 decembrie a.c., în cadrul unei conferințe de presă, că Prime TV este postul de televiziune cel mai vizualizat de către moldoveni. 46,7% dintre respondenți au menționat că privesc programele acestui post. Jurnal TV este urmărit de către 25,8% dintre respondenți. 25,5% privesc postul public de televiziune Moldova 1, 21,3% – RTR iar 21% – ProTV Chișinău. Programele cele mai urmărite sunt buletinele de știri, filmele și emisiunile de divertisment.

Pe segmentul radio, în topul preferințelor este postul public Radio Moldova, cu un raiting de 24%. Acesta este urmat de Radio Noroc care este ascultat de către 19,7%  dintre cetățeni. 14,3% ascultă Jurnal FM, 13,3% –  Radio Plai iar 10,%5 – Kiss FM.
Studiul de audiență arată că printre cele mai citite ziare este „Timpul”, cu un rating de 20,1%, urmat de către Комсомольская Правда, care este citit de 19,7% din respondenți. Ziarul de Gardă are în calitate de cititori 13,3% din respondenți, iar Jurnalul de Chișinău – 12,9%.
Cât privește mediul online, cele mai accesate site-uri sunt: Point, ProTV, Realitatea, Unimedia, Diez, Agora și Deschide. Rețelele de socializare cele mai utilizate sunt Odnoklassniki, care este accesat de către 62,7% dintre respondenți și Facebook, utilizat de către 39,1% moldoveni.
Studiul a fost realizat în perioada 7-24 octombrie pe un eșantion de 1200 de persoane, cuprinzând 68 de localități din Republica Moldova. Marja de eroare este de +/-3%.

Studiul a fost realizat cu sprijinul financiar al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei Suediei la Chișinău.

 

Ligia Beatrice Vasilescu

RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE