miercuri, octombrie 5, 2022
spot_img
AcasăINFO ACTUALITATEZaga Brand anunță startul sezonului II din podcastul Cronicari Digitali

Zaga Brand anunță startul sezonului II din podcastul Cronicari Digitali

După cele 18.000 de ascultări din primul sezon, Cronicari Digitali intră in topul podcasturilor cu notorietate în Romania, conform studiului BRAT, se arată într-un anunț informativ emis spre difuzare mass-media

Zaga Brand anunță startul sezonului II din podcastul Cronicari Digitali. Un podcast despre ce merită păstrat. Patrimoniu cultural și amintiri personale. Discuții despre ce strângem în lada de zestre, ca să ne ghideze și să ne „mobilize” deștept viața. Pe chill și fun, ca între prieteni.

3.2 milioane de persoane reprezintă numărul total al celor care formează, în momentul de față, piața ascultătorilor de podcast din România. Conform studiului „Podcastul în România” realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) la 1.07.2020, pe piața de podcasting, 58% dintre ei ascultă podcasturi de cel mult 1 an. Recentul studiu plasează podcastul Cronicari Digitali în topul podcasturilor cu notorietate în România.

Primul sezon, lansat în mai 2020, care a conținut 12 episoade, câte unul în fiecare săptămână, a suprins prin numărul mare de ascultători interesați de subiecte culturale, axate în jurul patrimoniului. Cele 18.000 de ascultări au dus podcastul în toata perioada mai – iulie 2020 pe locul 1 în top Romania Apple Podcats, Places & Travels și pe locul 9 (după primele episoade), în top Romania Apple Society & Culture.

„Cel mai interesant pentru noi a fost să observăm că interviurile realizate cu reprezentanți ai asociațiilor implicate în protejarea patrimoniului au avut des o audiență similară cu vedetele invitate. În plus, cele mai interesante teme din discuția cu o personalitate publică (conform reacțiilor din Social Media) au fost cele legate de conexiunea cu patrimoniul cultural și implicarea lor în această direcție.  Nu ne așteptam nici să fim poziționați în zona de Places & Travel, mai ales să stăm acolo de aproape 3 luni, pe primul loc. Asta ne-a condus la crearea unei rubrici nou nouțe, odată cu sezonul II. Am avut mult noroc în promovarea temei abordate cu echipa care face podcastul- de exemplu inserțiile audio ale lui Dragoș Vasile devenite deja semnătură pentru produsul editorial și documentarea și pregătirea materialelor de către Diana Popescu care a adus calitate în plus. Stilul lui Otravă și oamenii cunoscuți care au răspuns invitației lui au adus prospețime și notorietate. Reacțiile intervievaților și ale ascultătorilor după fiecare episod au fost adevărata „muzică” în podcast: le-a plăcut, l-au promovat, l-au recomandat. S-a creat un curent minunat în jurul lui”, povestește Silvia Teodorescu, directorul agenției Zaga Brand.

„Din sezonul II, podcastul „Cronicari Digitali”, susținut de Telekom și Raiffeisen Bank, are alături și Kaufland România, companie care de 15 ani face din poveste realitate. Partenerii proiectului sunt convinși că, prin educație și cultură, putem deveni cea mai bună versiune a noastră. Implicarea lor într-un proiect atipic (podcastul este o specie tânără în România, iar podcasturile culturale sunt extrem de rare) demonstrează faptul că există un interes clar în a transmite masaje de calitate către publicul tânăr din partea companiilor responsabile”, mai adaugă Silvia.

„Nu știu alții cum sunt, dar eu când mă gândesc la casa părintească ….. încep cu asta pentru că am făcut foarte multe interviuri cu vedete despre amintiri din copilărie, dar și din pandemie. Dar și pentru că e adevărat în cazul meu. Tatăl meu, mama, copilăria mea mă fac să intru azi în proiectele care îmi plac, să promovez festivaluri, să susțin artiști. M-am legat mult de acest podcast”, spune Otravă.

Sezonul II aduce noutăți editoriale, podcastul este acum realizat sub forma unei emisiuni integrate cu 3 moderatori. Bloggerului Cristian Șimonca i se alătură editorial și prin voce echipa de jurnaliști culturali Diana Popescu și Dragos Vasile, parte din construcția și producția podcastului încă din primul sezon.

 „Ce se întamplă când combini Academia Cațavencu, Digicult, Apropo TV, blogging și Instagram? Dar când așezi un scriitor, un conte sau chiar un membru al Casei Regale, alături de vedetele mari ale momentului? Sună a puzzle sau a banc, dar noi ne ocupăm serios să îndreptăm atenția tinerilor spre valori, cultură, implicare în cauze care merită păstrate. De aici și mixul nostru. Vom adăuga deloc retoric întrebarea Travel is Culture? și avem noua structură editorială a sezonului II”, spun soții Diana Popescu și Dragoș Vasile.

Sezonul nou va avea tot 12 episoade, fiecare cu 3 – 4 interviuri. „Patrimoniu personal” este despre importanța educației, culturii și a celor 7 ani de acasă prin vocile și poveștile nespuse ale invitaților precum Andi Moisescu, Adela Popescu, Radu Paraschivescu, Amalia Enache, Inna, Macanache, Corina Caragea, Speak. Seria lor continuă și este plină de surprize ☺️.  „Patrimoniul cultural” aduce ONG-urile și asociațiile care luptă pentru patrimoniu în atenția publicului tânăr, în fiecare episod. „Cu vorba bună- ce nu știai despre” te poartă spre obiective inedite de patrimoniu românesc.

„Portret de călător”, rubrică nouă în acest sezon, aduce destinații și călătorii pentru care trebuie să știi să vezi ce ai în jur. Intervievații lui Dragoș Vasile sunt în special oameni cunoscuți din presă, radio și TV, precum Vlad Petreanu, Gojira, Lucian Mândruță, Dani Oțil, Ciprian Muntele, Răzvan Exarhu. De la ei poți afla cine este cel mai în vogă artist din Cehia, unde nu s-ar mai întoarce nici plătiți, ce discuții sunt în Argentina despre români, dar și care este clădirea lor preferată din țară. Rubrica este susținută de MOL România, care stă alături de călătorii români de 25 de ani.

Blogu luOtravă, din 2019 și ambasador al proiectului Cronicari Digitali, îl are în spate pe Cristian Șimonca. Digital influencer cu o comunitate impresionantă, atât pe Instagram, cu 82.5k followers, cât și pe Facebook, 350k followers. Pasionat de teatru, sport, arhitectură, călătorii, filme, muzică și tot ceea ce înseamnă artă. Un tip sociabil, deschis, care face ceea ce îi place și asta îl motivează în fiecare zi. Și-a început blogul în 2006 ca o joacă și de atunci a crescut constant, ajungând azi una dintre cele mai relevante voci în blogosfera românească.

Diana Popescu, jurnalist cultural cu o carieră de peste două decenii în presă. A lucrat la cotidianele Adevărul și Gândul și a fost, vreme de 7 ani, producătorul emisiunii DIGICULT de la postul tv Digi24. Diana a realizat interviuri cu sute de personalități ale lumii culturale: scriitori nominalizați sau laureați cu Nobel, staruri de la Hollywood, muzicieni și artiști vizuali celebri. Pasionată de arhitectură și fotografie, a avut, recent, propria expoziție, cu scările interioare ale clădirilor moderniste și deco.

Dragoș Vasile, producător Apropo TV. Jurnalist de cursă lungă, a lucrat la Evenimentul Zilei și Jurnalul Național, precum și la Academia Cațavencu. De 7 ani, este producătorul emisiunii Apropo TV, una dintre cele mai bine cotate emisiuni de pe piața media. Cinefil împătimit, are, de 5 ani, un obicei de la care nu se abate: vede cel puțin un film în fiecare zi.

Istoric

Cronicari Digitali: Obiectivul proiectului creat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului este promovarea patrimoniului cultural, prin storytelling pe rețelele sociale (user generated content), astfel încât să atragă atenția millennials și să construiască o comunitate dornică să protejeze monumentele și ariile naturale cu statut de partimoniu. Campania Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important fiind modul în care le este prezentată moștenirea culturală și accesul către ea. În cifre, din iulie 2018-iulie 2020: 24.000 de postări cu haștagul #cronicaridigitali, având în prim-plan patrimoniul cultural, 120.000 de Instastories cu tag și haștagul proiectului, pe aceeași temă, 24 milioane – organic reach, între 12-18% engagement rate, 230 de știri online, vloguri, știri TV, materiale de blog despre și din campanie,  1.290 de autori ai acestor materiale, toți creatori activi de conținut în digital, de la nano instagrammeri, la vlogeri, instagrammeri sau blogeri foarte cunoscuți.

Proiectul, derulat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului, a fost premiat cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public” și Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”. De asemenea, în 2019 campania a obținut premiul al treilea la categoria „Campanii de comunicare pe teme sociale” în cadrul Galei Societății Civile.

Institutul Național al Patrimoniului: Institutul Național al Patrimoniului (INP) este principala instituție publică de specialitate responsabilă cu gestiunea patrimoniului cultural din România. Institutul coordonează activitatea de inventariere, protejare, consolidare-restaurare și punere în valoare a monumentelor istorice, activitatea de gestiune și punere în valoare a patrimoniului cultural mobil, digital, intangibil și imaterial. În domeniul patrimoniului mondial, INP este responsabil de monitorizarea monumentelor și siturilor înscrise în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO și, de asemenea, de elaborarea dosarelor de nominalizare a monumentelor și siturilor României pentru înscrierea în Lista Patrimoniului Mondial.

Zaga Brand: Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru productiv în care imposibilul este doar o provocare. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reală între comunitate și brand-urile sau companiile cărora li se adresează prin PR – cea mai curajoasă și de durată contribuție în a inspira oamenii, a genera reacții, a crea reputații și fair advertising. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație în rândul pictorilor, arhitecților sau designerilor, campanii de CSR la sate sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga își propune continuu să suprindă publicul cu abordări creative, astfel încât mesajele de comunicare să ajungă direct la acesta.

Text și foto: PR Head of Communication Zaga Brand

RECOMANDARE
- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE